نسخه چاپی

تهدید صهیونیست‌ها درباره قرارداد بویینگ با ایران

صهیونیست‌ها كه به نظر می‌آید از انعقاد یك قرارداد میان ایران و شركت بویینگ به خشم آمده‌اند، تهدید كردند كه بویینگ آمریكا را درصورت معامله با ایران تحت پیگرد قرار می‌دهند.

به گزارش نما، یک سازمان غیردولتی فعال در زمینه مسائل حقوقی در اسراییل تهدید کرده است که درخصوص هر هواپیمایی که شرکت هواپیماسازی آمریکایی بویینگ به ایران بفروشد، ادعای حق تصرف و مالکیت مطرح خواهد کرد.

ایران روز پنج‌شنبه از دستیابی به یک توافق با شرکت بویینگ خبر داد که نخستین توافق با یک شرکت آمریکایی از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال1979 محسوب می‌شود. شرکت بویینگ قصد دارد حدود 100 فروند هواپیمای جدید به ایران بفروشد اما گفته می‌شود این قرارداد منتظر دریافت تأییدیه از دولت آمریکا است.

بر اساس این گزارش، مرکز حقوق اسراییل در تلاش برای تضمین پرداخت غرامت برای خانواده‌های قربانیانی است که بر اساس حکم دادگاه‌های آمریکا مشمول دریافت غرامت به علت حملاتی تروریستی هستند که واشنگتن ادعا می‌کند با حمایت ایران انجام شده است.

برخی از اعضای کنگره آمریکا نیز با قرارداد شرکت بویینگ با ایران مخالفت کرده و نسبت به استفاده از این هواپیماها پس از قرار گرفتن‌شان در دست ایران هشدار داده‌اند. این در حالی است که توافق با شرکت بویینگ بخشی از روند بهبود روابط تجاری میان ایران و جامعه بین‌الملل بر اساس توافق هسته‌ای است که تابستان سال گذشته بین ایران و گروه 1+5 حاصل شد.

۱۳۹۵/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...