نسخه چاپی

كنگره فوق العاده حزب حركت ملی تركیه آغاز شد

كنگره فوق العاده حزب حركت ملی ظهر یكشنبه به رغم مخالفت رهبر و كادر رهبری حزب به حكم دیوانعالی قضایی آغاز بكار كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ،اعضای کنگره از صبح امروز در محل برگزاری کنگره حاضر شدند ولی برای ممانعت از اعتراضهای بعدی کادر رهبری فتوکپی شناسنامه های تمامی اعضای کنگره با امضای آنها بطور رسمی گرفته و ثبت شد.
از 1240 عضو کنگره که حائز شرکت در کنگره های حزب هستند بیش از 800 نفر در کنگره یاد شده که از سوی مخالفین رهبری حزب برگزار می شود شرکت کرده اند.
کنگره فوق العاده با هدف تغییر برخی مواد اساسنامه برگزار می شود و در این نشست برخی مواد اساسنامه که گفته می شود راه را برای اخراج مخالفین درون حزبی سد خواهد کرد، تغییر خواهد یافت.
کادر رهبری حزب و دولت باغچه لی رهبر حزب کنگره یاد شده را غیرقانونی خوانده و اعلام کرده اند که کنگره فوق العاده حزب برای تعیین رهبر و تعییر اساسنامه حزب را در دهم جولای برگزار خواهند کرد.
مخالفین شرکت کننده در کنگره روز جاری اعلام کرده اند که در کنگره فوق العاده که از سوی کادر رهبری حزب برگزار خواهد شد، نیز شرکت خواهند کرد.
'علی صغیر' از بلندپایگان مخالف در افتتاح کنگره گفت: این کنگره به حکم محاکم صالح ترکیه برگزار می شود و تصمیماتی که در آن اتخاذ خواهد شد هم قانونی و هم مشروع خواهد بود.
به گفته ناظران آگاه احتمال اینکه کادر رهبری حزب به مخالفت خود با مصوبات کنگره فوق العاده ادامه دهد وجود دارد و در این صورت برای ابطال مصوبات این کنگره احتمال مراجعه کادر رهبری حزب به محاکم موجود است.
این ناظران با اشاره به شرکت گسترده در کنگره فوق العاده می گویند، عدم اجابت خواستهای مخالفین از سوی کادر رهبری حزب می تواند راه را برای تجزیه این حزب باز کند.
حزب حرکت ملی با گرایشات ملی گرایانه از 15 سال پیش به رهبری دولت باغچه لی فعالیتهای خود را پی می گیرد.

۱۳۹۵/۳/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...