نسخه چاپی

پیشروی بیماری«ام اس» در استان فارس

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: رئیس اداره بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اضافه شدن بیش از 200 نفر به بیماران مبتلا به «ام اس» امسال در فارس خبر داد.

دكتر داوود حدادي گفت: در حال حاضر بيش از 4 هزار بيمار دچار «ام اس» در سامانه دانشگاه علوم پزشكي شيراز ثبت شده اند و دارو مصرف مي كنند.
وي افزود: اكثر اين افراد زنان 20 تا 40 ساله هستند و پيگيري ميزان و نحوه مصرف دارو در مورد اين بيماران اهمت بسزايي دارد تا دچار عوارض نشوند.
دكتر حدادي يادآور شد: متاسفانه برخي افراد دچار «ام اس» بيماري خود را پيگيري نمي كنند و به همين دليل با عوارضي مواجه مي شوند كه فعاليت هاي روزانه و شغل آنها را تحت تاثير قرار مي دهد. وي آمار بيماران «ام اس» را در كشور و استان رو به افزايش دانست و گفت: تمامي اين بيماران بايد تحت نظر يك متخصص مغز و اعصاب باشند تا ميزان داروي آنها كنترل و از پيشرفت بيماري جلوگيري شود.
دكتر حدادي در ادامه افزود: متاسفانه تعداد بيماران خاص در برخي گروه ها در استان روبه افزايش است و اگرچه ابتلا به برخي بيماري ها مثل «ام اس» قابل پيشگيري نيست اما با رعايت رژيم غذايي، پرهيز از فست فودها و مواردي از اين قبيل مي توان از افزايش برخي بيماران خاص از جمله دياليزي ها پيشگيري كرد.
بيش از 1700 دياليزي در فارس به سر مي برند
اين مقام مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: طبق آمار موجود از آغاز امسال نيز حدود 150 نفر در فارس كليه خود را از دست داده و به دياليزي ها پيوسته اند به طوري كه در حال حاضر بيش از يك هزار و 700 بيمار دياليزي در استان به سر مي برند.
دكتر حدادي افزود: در حال حاضر 5 درصد جمعيت استان قند خون دارند و با توجه به اينكه يكي از عوارض مهم ديابت، نارسايي كليه و پيوستن به دياليزي هاست مردم بيش از وضع موجود بايد نسبت به اين بيماري و عوارض آن حساس باشند.
وي از مردم خواست تا نسبت به پيشگيري از بروز بيماري هاي قلبي- عروقي و ديابت جدي تر برخورد كنند و با رژيم غذايي صحيح و پرهيز از فست فودها، حفظ سلامت خود را جدي بگيرند.

۱۳۹۵/۴/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...