نسخه چاپی

اقدامات اخیر عربستان در بحرین جبران شكست در فلوجه بود

نشست خبری عبدالله الدقاق، نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، عبدالله الدقاق، نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در نشست خبری که ظهر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد در خصوص بیانیه صادر شده از طرف سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران گفت: پیام سردار سلیمانی پیامی واضح و روشن برای دولت بحرین بود.



نماینده آیت الله عیسی قاسم ادامه داد: این پیام حکایت از آن داشت که شیخ عیسی قاسم از چه جایگاهی در جهان برخوردار است شخصیتی که تنها به منطقه خلاصه نمی شود و شخصیتی بین المللی است.



پیام سردار سلیمانی حکایت از آن داشت که شخصیت شیخ عیسی قاسم به جهان تعلق دارد



وی تصریح کرد: با پیام سردار سلیمانی مشخص شد اگر دانشمندی از دانشمندان جهان اسلام مورد توهین قرار گیرد وظیفه تمام مسلمین آن است که در برابر این توهین بایستند و سردار سلیمانی به خوبی این کار را انجام داد.



الدقاق در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر اینکه پادشاه عربستان نامه ای به پادشاه بحرین ارسال و در راستای این نامه خواستار برخورد سخت با شیخ عیسی قاسم شده است نیز گفت: در خصوص اصل نامه باید بگویم تاریخ این نامه به پیش از حوادثی است که در بحرین اتفاق افتاده مسئله دیگری که برخی کارشناسان به آن دست یافته اند این است که انتشار و ارسال این نامه از سوی پادشاهان عربستان اصلا صحت ندارد و سرویس اطلاعات بحرین برای خلع مسئولیت از اقدامات خود به انتشار این خبر دامن زده است.



نماینده آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: ما عقیده داریم وجود فشاری از طرف آل سعود بر ضد بحرین وجود دارد از این رو پادشاهان بحرین و عربستان را مسئول اقدامات رخ داده در بحرین می دانیم و رئوس حاکمیت در هر دو کشور را مسئول وقایع اخیر بحرین می شناسیم.



وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عربستان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط با وضعیت شیخ عیسی قاسم دخالت داشته است یا نه گفت: به عقیده ما عربستان در قبال شکستی که در فلوجه عربستان متحمل شد سعی می کند این شکست را با بدرفتاری در بحرین جبران کند.



اقدامات اخیر عربستان در بحرین جبران شکست در فلوجه بود



الدقاق تصریح کرد: عربستان با هماهنگی نظام بحرین خواستند از نماد بحرین یعنی شیخ عیسی قاسم انتقام بگیرند و هم زمان پیامی به شیعیان ایران و عراق نیز مخابره کنند که ما قادریم از شیعیان انتقام بگیریم.



نماینده آیت الله عیسی قاسم در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا ابراز نگرانی ها از طرف مسئولان ایرانی به ویژه مسئولان نظامی کشورمان حکام بحرین را مستاصل نمی کند نیز گفت: در گزارش های شبکه الجزیره و نشریات وابسته به نظام بحرین ابراز نگرانی مقامات ایرانی اعلام شد و آنها از این اقدام این طور برداشت کردند که این موضع نشان دهنده میزان نفوذ جمهوری اسلامی در بحرین است.



وی ادامه داد: البته حکام بحرینی نباید غافل شوند که اگر تعرضی به شیخ عیسی قاسم انجام شود ملت بحرین ساکت نمی ماند ما خواستار بازگشت به آرامش هستیم و موضع سردار قاسم سلیمانی نیز در انتشار این بیانیه بازگشت آرامش به بحرین و منطقه بود و اگر رویدادی بخواهد صورت بگیرد شاید اوضاع و عاقبت خوشی نداشته باشد.



الدقاق در خصوص اینکه اگر اشغال بحرین تکرار شود منظور از قیام چه خواهد بود گفت: انقلاب مردمی در بحرین ادامه خواهد یافت و هرازچندگاهی حاکمیت برای اجرای نقشه های شوم و ایجاد تفرقه میان ملت تلاش می کند اما دیدیم و خواهیم دید که ملت بحرین توطئه دشمن و نظام را سرکوب می کنند این ملت به کار خود ادامه می دهد و مومنند که باید حقوق خود را بازپس گیرند.



نماینده آیت الله عیسی قاسم همچنین در خصوص نقش انگلیس و رابطه خاندان آل خلیفه و دولت انگلیس نیز گفت: یک تیم امنیتی از انگلیس در بحرین حضور دارد و پادشاه بحرین در جلب حمایت نظام انگلیس موفق عمل کرد چون به انگلیس ها اجازه تشکیل پایگاه نظامی را داد آمریکایی ها نیز به انگلیس چراغ سبز نشان دادند تا بتوانند در مستعمرات خود اعمال نفوذ کنند.



وی گفت: وقتی تابعیت شیخ عیسی قاسم لغو شد وزرای دفاع انگلیس و بحرین با هم دیدار کردند و این دیدار نشان دهنده رابطه نزدیک انگلیس و دولت بحرین است.



الدقاق در خصوص اوضاع و وضعیت کنونی شیخ عیسی قاسم نیز گفت: از لحظه لغو تابعیت شیخ عیسی ملت گرد خانه وی جمع شدند شیخ هم در حمایت از مردم فریاد هیهات من الذله سر داد و روحیه انقلابی در ملت طنید ملت بحرین حتی وعده های افطار و سحر خود را در مقابل منزل شیخ عیسی تناول می کنند و روحانیت نیز به این تحصن پیوسته اند.



نماینده آیت الله عیسی قاسم افزود: هر لحظه ممکن است مزدوران آل سعود به منزل شیخ عیسی حمله کنند و به مردم متحصن حمله ور شوند و حمام خون به راه بیفتد. ما نظام آل سعود را از این اقدام برحذر می دانیم.



وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در صورتی که شیخ عیسی از طرف نظام مجبور به کوچ اجباری شود گزینه مردم چه خواهد بود گفت: هر اقدام در شرایط خود سنجیده می شود در شرایط فعلی شیخ می تواند از منزل خود خارج شود ولی ما از این امر نگرانیم چون نظام در برابر منزل وی بلوک های سیمانی بزرگ قرار داده است.



الدقاق یادآور شد: ملت بحرین مشت گره کرده و فریاد الله اکبر را در اختیار دارد و این ابزار سرنوشت ساز انقلاب را در ایران به پیروزی رساند و ما نیز با همین ابزار به انقلاب مردمی خود در بحرین ادامه می دهیم و هرگز از این انقلاب عقب نشینی نمی کنیم.



نماینده آیت الله عیسی قاسم در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه تابعیت شیخ عیسی لغو شده است آیا وی می تواند در بحرین بماند و تکلیف نزدیکانش چه خواهد شد گفت: این مسئله مقدمه ای برای زندان و اخراج شیخ است کسی که تابعیت بحرین نداشته باشد باید اقامت بگیرد در غیر این صورت به دلیل اقامت غیر قانونی عازم زندان می شود یا تبعید خواهد شد به هر حال مقدمه باطل کردن تابعیت شیخ عیسی مقدمه ای برای بازداشت و اخراج وی از بحرین بود.



وی اضافه کرد: همسر و فرزندان شیخ عیسی تابعیت بحرینی داشتند در خصوص شیخ عیسی ذکر این نکته ضروری است که وی باید به پادشاه بحرین تابعیت دهد چون تاریخ حضور پادشاه بحرین نزدیک به 250 سال است اما جد شیخ عیسی 120 سال عمر کرد و سن و مدت حضور جد وی در بحرین به 223 یعنی به اندازه خاندان آل خلیفه در بحرین می رسد اما از آنجا که اصالت شیخ عیسی برتری دارد لذا وی باید به پادشاه بحرین تابعیت دهد

۱۳۹۵/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...