نسخه چاپی

اسكاتلند خواستار حفظ جایگاهش در اتحادیه اروپا شد

وزیر اول اسكاتلند گفت: اسكاتلند خواستار مذاكره با اتحادیه اروپا در خصوص حفظ جایگاه خود در این اتحادیه است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پس از آنکه بریتانیا در همه پرسی روز پنجشنبه سوم تیرماه به خروج از اتحادیه اروپا رای داد، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: اسکاتلند خواستار مذاکرات فوری با اتحادیه اروپا برای حفظ جایگاه خود در این بلوک است.

وی پس از نشست فوق العاده کابینه اش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این مساله مورد توافق واقع شده است که مذاکره فوری با نهادهای اروپایی و سایر اعضای اتحادیه اروپا آغاز شود تا همه گزینه های ممکن برای حفاظت از جایگاه اسکاتلند در اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه نشان می دهد که 52 درصد رای دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و میزان مشارکت در همه پرسی نیز حدود 72 درصد بوده است.

روز جمعه نیز استورژن گفته بود که نتایج همه پرسی بریتانیا موجب خواهد شد تا برگزاری یک همه پرسی جدید برای استقلال اسکاتلند، روی میز قرار بگیرد. احتمال برگزاری این همه پرسی تا 2 سال آینده بسیار زیاد است.

55 درصد اسکاتلندی ها در همه پرسی سال 2014 میلادی با استقلال این کشور از پادشاهی متحد مخالفت کردند. البته حزب ملی اسکاتلند بعدا توانست بیش از 59 کرسی پارلمان انگلیس را در انتخابات 2015 میلادی کسب کند.

۱۳۹۵/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...