نسخه چاپی

«یك، دو صدا» در رادیو ایران تولید شد

تهیه كننده برنامه رادیویی «یك، دو صدا» درباره جزئیات این مسابقه گویندگی كه از ۱۹ تیر روی آنتن رفته است، توضیح داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: تهیه کننده برنامه رادیویی «یک، دو صدا» درباره جزئیات این مسابقه گویندگی که از ۱۹ تیر روی آنتن رفته است، توضیح داد.

مهدی ساعی با اشاره به طراحی و تولید یک مسابقه گویندگی در رادیو ایران درباره آن توضیح داد: ما حدود دو هفته است که مسابقه «یک، دو صدا» را در رادیو ایران ضبط می کنیم که مدتی بود درباره طراحی آن فکر می کردیم.

وی ادامه داد: بسیاری از شنوندگان دوست دارند خود را جای مجری برنامه ها بگذارند و درخواست های زیادی هم تاکنون مطرح شده است که علاقمندان بتوانند به نوعی در رادیو حضور پیدا کنند بنابراین من به اتفاق حمیدرضا افتخاری مدیر گروه ورزش و تفریحات و بهنام احمدپور مدیر شبکه به این فکر کردیم که یک مسابقه رادیویی شکل دهیم که درباره گویندگی باشد.

هشت چالش برای شرکت کنندگان مسابقه گویندگی

این تهیه کننده برنامه های رادیویی درباره روند تولید و تست گرفت از شرکت کنندگان این مسابقه تشریح کرد: ابتدا کسانی که علاقمند به حضور هستند آمادگیشان را اعلام می کنند و بعد ما یک تست مقدماتی از آنها می گیریم تا ببینیم فضایشان نسبت به گویندگی در رادیو خیلی دور نباشند. در این تست ها چند معیار را می سنجیم از جمله اینکه شرکت کنندگان صدای مناسبی داشته باشند، گویندگی در رادیو را بشناسند و اندکی به بداهه گویی مسلط باشند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگانی که در مرحله اول پذیرفته شدند در هر هفته سه نفر از آنها در ۸ چالش که بین روزهای شنبه تا چهارشنبه برگزار می شود، حضور می یابند. روز شنبه متن رادیویی شامل خبر سیاسی در اختیارشان قرار می گیرد و برای گویندگی در حوزه‌های دیگر هم از آنها تست گرفته می شود. روز دوم به بداهه گویی می پردازند و درباره موضوعاتی که به آنها ارایه می کنیم مثل ترافیک و یا محیط زیست صحبت می کنند.

گفتگوی واقعی با هنرمندان و کارشناسان

ساعی با اشاره به موارد آزمون در روزهای سوم و چهارم بیان کرد: آزمون گفتگو با مهمان در روز سوم انجام می گیرد که هنرمندان و یا چهره های حوزه های مختلف در برنامه حضور می یابند و شرکت کنندگان با آنها به گفتگو می پردازند. ما محورهای سوالات را به آنها ارایه می کنیم و آنها باید درباره زندگی مهمان مورد نظر پرسش کنند. بخشی از مهمانان روز سوم هم کارشناسان هستند که بستگی به آگاهی و تسلط فرد دارد که بتواند از شخص کارشناس سوالات مورد نظرش را بپرسد.

«یک، دو صدا» در رادیو ایران تولید شد

تهیه کننده برنامه «یک، دو صدا» با اشاره به اتفاقات آخرین روز بیان کرد: روز چهارم به سواد رسانه ای و ایجاد موقعیت توسط شرکت کننده بازمی گردد. متنی را در اختیار افراد قرار می دهیم که اشکالاتی دارد و آنها باید آن را تصحیح کنند. همچنین در این روز امتیازها جمع آوری می شود که در این امتیازبندی ها رای مردم نیز تعیین کننده است. درنهایت هر هفته یک نفر انتخاب می شود و به مرحله دوم راه پیدا می کنند.

۶ نفر از میان ۱۵۰ نفر انتخاب شدند

وی با اشاره به دیگر جزییات این مسابقه گویندگی عنوان کرد: نسیم رفیعی مجری است و فاطمه آل عباس و سعید توکلی داوران مسابقه هستند. همچنین مریم توفیقی نیز نویسندگی برنامه را بر عهده دارد که هر روز شنبه تا چهارشنبه به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

ساعی درباره شرکت کننده های اولیه این مسابقه بیان کرد: ما تبلیغات چندانی برای این مسابقه گویندگی نداشتیم با این حال ۱۵۰ نفر در مرحله اول ثبت نام کردند که از میان آنها ۶ نفر انتخاب شدند. از این پس هم تبلیغات برنامه در شبکه های مجازی انجام می گیرد.

تهیه کننده «کوی نشاط» درباره انتخاب این ۶ نفر و اینکه تا چه حد سختگیری داشته اند، اظهار کرد: ما سختگیر نیستیم اما بعضی فقط به این حوزه علاقه دارند و از تسلط و آگاهی نسبت به گویندگی برخوردار نیستند. شرکت کنندگان حداقل لازم است از صدای خوبی برخوردار باشند درحالیکه بسیاری از آنها در عین حال که جایگاه اجتماعی خوبی داشتند ولی از همین حداقل برخوردار نبودند. به طور مثال ما در میان این افراد شخصی با مدرک زیر لیسانس نداشتیم و حتی چند نفر هم از مدرک دکترا برخوردار بودند. به هر حال باید پذیرفت که اکثر افراد نمی توانند گوینده باشند.

«یک، دو صدا» از ۱۹ تیر ماه روی آنتن رادیو ایران رفته و هر روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۲:۱۵ پخش می شود.

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...