نسخه چاپی

راه‌اندازی اولین سامانه سینما آنلاین در كشور

اولین سامانه سینما آنلاین كشور با هدف استفاده از تمامی توان و پتانسیل فناوری اطلاعات به منظور بهره‌بردن از ظرفیت فرهنگی سینما و ساختن سینمای همگانی به همت اپراتور IPTV كشور راه‌اندازی شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، «حسن نجفی» مدیر پروژه سینما آنلاین درباره راه‌اندازی سامانه سینما ‌آنلاین عنوان کرد: شور و شعف دیدن فیلم های سینمایی روی پرده سینما، از تفریحات بسیار ارزشمند جامعه است که متاسفانه برخی از هموطنان ما مثل روستانشینان، بیماران، ایرانیان خارج از کشور و یا افرادی که به دلیل برخی مشاغل امکان رفتن به سینما را ندارند از آن محروم هستند. لذا یکی از اهداف اصلی در این پروژه این است که بتوانیم خدمات و محصولات فرهنگی را با استفاده از فضای مجازی، در تمام نقاط کشور به صورت عادلانه ارایه دهیم.

وی افزود: کلیه فیلم‌ها در سینما آنلاین از فناوری هوشمند تطابق با سرعت اینترنت بهره می‌برند و همه کاربران با سرعت‌های مختلف میتوانند از امکانات سامانه و با استفاده از گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و یا تلویزیون برای دیدن فیلم‌های در حال اکران، ضمن انتخاب سانس اکران و با خرید بلیط الکترونیک استفاده نمایند.

مدیر پروژه سینما آنلاین ادامه داد: در این سامانه که به همت آسمان، اپراتور IPTV کشور راه‌اندازی شده است، تمامی محصولات، به همراه توضیحاتی درباره‌ داستان و عوامل و برخی اطلاعات حاشیه‌ای ارائه خواهند شد و بینندگان قادر خواهند بود علاوه بر تماشای فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران، دیدگاه خود درباره‌ی هر فیلم را برای کاربران سینما آنلاین به نمایش بگذارید.

وی تصریح کرد: سینما آنلاین راهکاری برای مشاهده فیلم‌های در حال اکران سینما برای علاقمندان داخلی و خارجی است که دسترسی به سینمای ایران ندارند و این نوید را می دهد که فضای جدید و ناشناخته‌ای را در جهت پیشبرد اهداف تهیه‌کنندگان، علاقمندان سینما را در فضای مجازی روشن کند و بتواند کارکردهای متفاوت سینما را هرچه بهتر به مردم عزیز ایران و حتی تمام جهانیان عرضه کند.

نجفی سولاری در پایان افزود: بنابر مذاکرات و تفاهم‌های صورت گرفته با تهیه کنندگان، تمامی حقوق مرتبط با نشر آثار رعایت شده و علاقمندان با خیالی آسوده می‌توانند به تماشای محتوای موجود بپردازند.

سینما آنلاین هفته آینده، نسبت به نمایش یکی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران همزمان با اکران، اقدام خواهد کرد.

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...