نسخه چاپی

توطئه جدید عربستان برای براندازی نظام ایران

شاهزاده جنجالی سعودی در پی ملاقات با منافقین و سخنرانی برای آنان، از توطئه جدید كشورش علیه جمهوری اسلامی ایران پرده برداشت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، روزنامه رأی الیوم روز دوشنبه در یادداشتی با اشاره به سخنرانی "ترکی الفیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی در جمع منافقین در پاریس و اعلام حمایت نامحدود از آنان، تأکید کرد که عربستان خود را برای گشودن جبهه جدیدی جهت براندازی نظام ایران آماده می‌کند.


"ترکی الفیصل" وزیر امورخارجۀ واقعی عربستان سعودی به شمار می‌آید و به عنوان مسؤول مأموریت‌های دشوار در این کشور به شمار می‌آید. یکی از بارزترین مأموریت‌های او تماس و ملاقات با مسؤولان رزیم صهیونیستی و گشودن کانال‌های ارتباطی محرمانه و علنی با آن‌ها است.

الفیصل با شرکت در نشست گروهک مسلح منافقین که تانک و سلاح های جدید در اختیار دارد، و تأکید بر این ادعا که این گروهک در رسیدن به اهداف خود موفق خواهد شد، حوزۀ فعالیتهای خود را از طریق برعهده گرفتن پرونده این گروهک و حمایت مالی و نظامی از آن در آینده نزدیک، گسترش داد.



مسؤولان سعودی در مواضع علنی خود مدعی هستند که فعالیتهای ترکی الفیصل و تماسهای او با رژیم اسرائیل ارتباطی با آنان ندارد، به این بهانه که او پست و منصب رسمی دولتی ندارد؛ ولی افراد اندکی هستند که این ادعا را باور می کنند؛ زیرا این شاهزاده طی 10 سال مهمترین پست‌ها را در وزارت امورخارجه سعودی برعهده داشت و پس از آن رئیس سازمان اطلاعات این کشور شد، به همین دلیل امکان ندارد که او فردی عادی باشد، و ممکن نیست که بدون مجوز خاندان حاکم و یا شخص پادشاه برای انجام این مأموریتها، تعیین شود.



موضوع قابل توجه این بود که شبکه رسمی و دولتی "الاخباریه" عربستان سخنان ترکی الفیصل را پخش کرد و مواضع او در نخستین صفحۀ روزنامه‌های شبه رسمی منتشر شد؛ به صورتیکه اینگونه به نظر می‌آید سخنان و مواضع او پیام مسؤولان سعودی به ایران می‌باشد. و بارزترین سرفصل‌های این پیام این است که در مرحلۀ بعدی، همه خطوط قرمز شکسته خواهد شد، و به صورت مستقیم در امور داخلی ایران در همه زمینه‌ها دخالت صورت خواهد گرفت.



در آغاز عملیات "طوفان قاطعیت" سعودی (تجاوز نظامی به یمن) کارشناسان و مسؤولان سعودی و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از طریق برنامه‌های تلویزیونی به شدت از این اقدام "سلمان" (پادشاه) حمایت کرده و آن را انتقال به مرحله‌ای جدید و متفاوت و مقابله نظامی با ایران دانستند، بعضی از آنان هم تهدید کردند که به هدف ضربه زدن به ثبات و امنیت ایران از اقلیت‌ها و قومیت‌ها حمایت‌های تسلیحاتی و مالی به عمل خواهند آورد.



اما پس از گذشت یک سال و شکست عملیات طوفان قاطعیت، سعودی ها از این مواضع خود عقب نشینی کرده و برای مدتی تقریبا اثری از آن باقی نماند؛ اما اکنون نمی‌دانیم چرا دوباره این مواضع احیا شده و مسؤولان سعودی به این حد و سطح از تهدیدها ضد ایران روی آورده‌اند، و به صورت علنی و آشکار به حمایت و پشتیبانی از گروهک مسلح منافقین می پردازند؟



رأی الیوم در پایان با مطرح کردن این سؤال که "نمی‌دانیم آیا مسؤولان سعودی قبل از دست زدن به این کار به صورت جدی همه محاسبات لازم را انجام داده‌اند یا خیر، و آیا همه احتمالات و واکنشهای قابل پیش بینی را بررسی کرده‌اند"، خاطرنشان کرد که گشودن این جبهه جدید از نظر علوم سیاسی و نظامی، اقدامی عاقلانه به شمار نمی‌آید.

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...