نسخه چاپی

مجلس نیاز به یارانه نظارت و بیمه سلامت دارد

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: مجلس به منظور تقویت بدنه نحیف نظارتی خویش و سلامت مزاج خود نیاز به یارانه نظارت و بیمه سلامت در انجام وظیفه نظارتی خویش دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیدعلی ادیانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، گفت: مجلس دهم در شرایطی کارش را آغاز می‌کند که کشور علاوه بر نعمات الهی و پایمردی ملت ایران و رهبری هوشمندانه و خادمان دلسوز نظام، با پدیده‌های تهدیدآفرین مثل رکود، بیکاری، اشرافی‌گری، طعمه پنداری مسئولیت‌ها از سوی برخی مدیران مواجه است.

وی همچنین با اشاره به واحدهای تولیدی در حال احتزار، نظام اداری و دیوان‌سالاری عقیم، شبیخون فرهنگی، اباحه‌گری برخی مسئولین در حوزه‌های مدیریتی بی‌ربط، تبلیغ لسانی و و عملی سکولاریسم در برخی از بدنه نظام، انحراف در جذب نیروهای انسانی و جذب مدیران و نظام پرداخت حقوق و مزایا، حرص و ولع برخی مدیران به گفتاردرمانی،‌ آسیب‌های اجتماعی، شکاف طبقاتی، انحراف در گفتار و کردار برخی از مسئولین، عربده‌کشی برخی از کشورهای خلیج فارس از این موارد به عنوان تهدیدهایی برای کشور یاد کرد.

نماینده قائمشهر اضافه کرد: برخی از این موارد معلول ضعف نظارت یا عدم کفایت و نالایقی دستگاه‌های نظارتی و فساد نظّار است. از نشانه‌های زوال هر حکومت آن است که عوامل نظارتی به جهت ضعف یا فساد خود نیاز به نظارت داشته باشند.

ادیانی خاطرنشان کرد: مهمترین دستگاه نظارتی در کشور مجلس شورای اسلامی است. با اندک مداقه در کارنامه ادوار گذشته مجلس می‌توان دریافت که استفاده نهاد مجلس و آحاد نمایندگان از ابزار نظارت پارلمانی در قیاس با بعد تقنین قانون بسیار ضعیف و کمرنگ است که می‌توان گفت مجلس جهت برون‌رفت از این نقیصه و به منظور تقویت بدنه نحیف نظارتی خویش و سلامت مزاج خود نیاز به یارانه نظارت و بیمه سلامت در انجام وظیفه نظارتی خویش دارد.

نماینده مردم قائمشهر، گفت: مجلس دهم با عبرت‌گیری از ادوار گذشته به جای گِل‌افزایی تقنینی کم‌فایده و فاقد سود ملی و ارائه طرح‌های پی‌درپی که بسیاری از آنها بوی کهنگی و رفتارهای پوپولیستی فهمیده می‌شود، در انجام وظایف قانونی خویش در عرصه نظارت از ابزارهای نظارت پارلمانی جهت اداره امور کشور و تثبیت اقتدار مجلس و تقویت اعتماد عمومی استفاده کند.

ادیانی همچنین متذکر شد: انتقال آب دریای خزر به سمنان فاقد پشتوانه علمی و اقتصادی است و از مصادیق بی‌اعتنایی به مسائل زیست محیطی و حقوق دریاهاست. هرگونه اقدام علمی در این خصوص مغایر منافع ملی و حقوق استان‌های شمالی کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش جاده‌ها در توسعه کشور، عنوان کرد: ترافیک سنگین و بی‌سابقه در جاده‌های اصلی ورود به مازندران بالأخص حدفاصل زیرآب و شیرگاه، حلاوت عید فطر را در کام صدهاهزار مسافر به تلخی تبدیل کرد. جاده‌های ارتباطی بین قائمشهر و جویبار و جاده ساحلی دریای خزر به نمادی از ناکارآمدی و سوء تدبیر وزارت راه تبدیل شده و اعتماد عمومی مردم حوزه انتخابیه را نسبت به این وزارتخانه مخدوش کرده است.

او خطاب به وزیر راه گفت: در پایان هر هفته و تعطیلات عمومی جان بیماران اورژانسی شهرهای پل سفید و زیرآب و مصدومین جاده‌ای به جهت ترافیک چندساعته در این جاده در خطر قرار گرفته و شاهد اتفاقات ناگوار هستیم.

۱۳۹۵/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...