نسخه چاپی

ابراز تمایل ایران و رومانی برای گسترش همكاری‌های مشترك علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با كریستین تئودورسكو سفیر رومانی در ایران در خصوص افزایش همكاری‌های مشترك علمی و فناوری بین دو كشور، بحث و تبادل نظر كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،‌ دکتر محمد فرهادی در این دیدار که در محل وزارت علوم صورت گرفت، با اظهار خوشوقتی از تسلط به زبان فارسی و اطلاعات ایران‌شناسی سفیر رومانی که ماه‌های پایانی ماموریت خود در ایران را می گذراند، اظهار کرد: روابط سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و رومانی همیشه از سطح مناسبی برخوردار بوده و هم ‌اکنون این روابط در حال افزایش و گسترش است.

وزیر علوم در ادامه گفت: ما از توسعه روابط علمی و فناوری بین دو کشور استقبال می‌کنیم و تمام موارد مورد نظر را در قالب تفاهم‌نامه‌ای اجرایی، تنظیم و از این طریق با همکاری طرف رومانیایی مواردی از قبیل تاسیس دوره‌های مشترک آموزشی، تبادل استاد و دانشجو و به خصوص گسترش کرسی‌های زبان فارسی در رومانی را پیگیری می‌کنیم.

همچنین در این دیدار کریستیان تئودورسکو، سفیر رومانی در ایران که فارغ‌التحصیل سال‌های قبل دانشگاه تهران بوده، با قدردانی و تشکر از وزیر علوم، اجرای مفاد تفاهم‌نامه سال‌های گذشته میان مسؤولان آموزش عالی دو کشور ایران و رومانی را خواستار شد.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...