نسخه چاپی

اعتراض تند تركیه به اتحادیه اروپا

تركیه برگزاری نمایشگاهی با موضوع كُردهای سوریه را در پارلمان اروپا محكوم و اتحادیه اروپا را به تبلیغ برای یك گروه تروریستی متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، نمایشگاه مذکور در شهر بروکسل برگزار شد و شامل تصاویری از شبه نظامیان کُرد موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه است؛ گروهی که غرب آن را متحدان خود در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه می داند.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه در اظهاراتی که در خبرگزاری دولتی آناتولی منتشر شد، گفت: مشارکت پارلمان اروپا در تبلیغ برای یک سازمان تروریستی که هر روزه شهروندان ترک را هدف قرار می دهد، غیرقابل قبول است.
آنکارا این گروه شبه نظامی کُرد را عامل برخی حمله های داخل خاک ترکیه می داند و آن را به گروه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) منسوب می کند. پ ک ک سه دهه است که با دولت ترکیه در نبرد است.
کالین افزود: از نگاه ما دلیل اقدام پارلمان اروپا برای تبلیغ یکی از شاخه های پ ک ک که خود اتحادیه اروپا نیز آن را سازمانی تروریستی می داند، قابل درک نیست.
ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا پ ک ک را گروهی تروریستی نامیده است. هرچند، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه مدافعان خلق سوریه و شاخه سیاسی آن را موسوم به حزب اتحاد دمکراتیک در فهرست سازمان های تروریستی قرار نداده اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایشگاه مذکور که روز دوشنبه آغاز به کار کرد و تا 15 ژوئیه (25 تیرماه) ادامه خواهد داشت، شامل 30 عکس از منطقه کردنشین شمال سوریه است.
بر اساس بیانیه «جوزف ویدن هولز» عضو پارلمان اروپا، در این نمایشگاه، ویژگی های اصیل و رخدادهای تاریخی منطقه به تصویر کشیده شده است.
وزارت خارجه ترکیه نیز برپایی این نمایشگاه را محکوم و پارلمان اروپا را به ابزاری برای ترویج تروریسم تشبیه کرد.
آنکارا می گوید، این واقعیت که کردهای سوریه با داعش در نبرد هستند، ماهیت آن را به عنوان یک گروه تروریستی تغییر نمی دهد.
وزارت خارجه ترکیه با بیان این که 'معیارهای دوگانه به وجهه اتحادیه اروپا خدشه ای جدی وارد می کند'، تصریح کرد: هم داعش و هم پ ک ک گروه های تروریستی هستند و برتر دانستن یک گروه بر دیگری بی احترامی به یاد و خاطره همه قربانیان تروریسم است.

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...