نسخه چاپی

شورای امنیت مانع حمایت تركیه و عربستان از داعش شود

نماینده دایم عراق در شورای شورای امنیت با انتقاد از نقش تركیه و عربستان در حمایت از تروریست‌های داعش، از شورای امنیت خواست جلوی حمایت این دو كشور از داعش را بگیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دولت عراق از شورای امنیتی خواست مانع حمایت عربستان سعودی و ترکیه از تروریست‌ها به ویژه داعش شود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق، «محمد الحکیم» نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت که جمعه (امروز) برای بررسی اوضاع عراق تشکیل شده بود، از این شورا خواست قطعنامه‌های خود در خصوص توقف حمایت ترکیه و عربستان سعودی از تروریست‌های داعش را اجرا کند.

الحکیم همچنین از شورای امنیت درخواست کرد از نقش خود برای عقب‌نشینی فوری نیروهای ترکیه از خاک عراق استفاده کند.

نماینده دایم عراق در شورای امنیت همچنین اعلام کرد که بغداد از ریاض خواسته است در مورد سازمان‌هایی که در عربستان سعودی تحت پوشش حمایت از کودکان فلوجه، برای داعش پول جمع می‌کردند، توضیح خواسته است.

الحکیم در سخنرانی خود، اعلام کرد که نیروهای عراقی شصت درصد مناطق اشغال شده توسط داعش را آزاد کرده‌اند.

این مسئول عراقی افزود: «از کشورهای دنیا تقاضا داریم به مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت در جنگ علیه داعش و به ویژه توقف سرازیر شدن اتباع بیگانه از 100 کشور به عراق، عمل کنند و کانال‌های منابع مالی این تروریست‌ها از جمله فروش نفت و آثار باستانی از طریق ترکیه را قطع کند.

۱۳۹۵/۴/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...