نسخه چاپی

میوه‌های خارجی قاچاق نیستند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزیر اسبق کشاورزی معتقد است که میوه‌های خارجی که در بازار عرضه می‌شوند قاچاق نبوده و از مبادی رسمی وارد می‌شوند.

در حالی که ماه‌هاست مسئولان وزارت کشاورزی و دولت واردات میوه‌های خارجی را ناشی از قاچاق آن می‌دانند، وزیر اسبق کشاورزی معتقد است که میوه‌های خارجی که در بازار عرضه می‌شوند قاچاق نبوده و از مبادی رسمی وارد می‌شوند که اگر این مشکل برای دولت اهمیت دارد باید آن را با جدیت پیگیری و میوه‌های خارجی را از سطح بازار جمع‌آوری کند.

عیسی کلانتری - دبیرکل خانه کشاورز - اظهار کرد: میوه‌های خارجی عرضه‌شده در بازار قاچاق نیستند و از مبادی غیر رسمی با وسایل حمل‌ونقل غیراستاندارد و از طریق کوله‌بری وارد نمی‌شود، چراکه واردات میوه به کانتینرهای یخچال‌داری احتیاج دارد که مسلما این محصولات از مبادی رسمی و با مجوز وارد می‌شوند و مراحل قانونی را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه واردات میوه‌های خارجی حاصل نقص یا مشکل در یکی از دستگاه‌های دولتی متولی است، گفت: اگر واردات میوه ممنوع است، وزارت جهاد کشاورزی و دولت موظفند میوه قاچاق عرضه‌شده در بازار را که به صورت پنهانی نیز به فروش نمی‌رسند، از سطح بازار جمع‌آوری کنند.

وزیر اسبق کشاورزی تصریح کرد: گرچه واردات میوه آنقدر از نظر حجم و اندازه کم است که نمی تواند ضربه آنچنانی به اقتصاد تولید بزند اما از نظر بهداشتی و سلامت می‌تواند معضلات بسیاری ایجاد کند و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار محصولات کشاورزی باید جلوی واردات میوه را بگیرد و میوه های خارجی را با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی از سطح بازار جمع‌آوری کند که کار سختی هم نیست.

کلانتری گفت: ماموران قرنطینه مستقر در مرزها و گمرک ها نیز باید نسبت به واردات میوه حساسیت بیشتری به خرج دهند و گواهی‌های بهداشتی را براساس ارزیابی‌های بهداشتی دقیق صادر کنند.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...