نسخه چاپی

شیخ‌الاسلام:عربستان با كودتا قصد انتقام از تركیه را داشت

مشاور رئیس مجلس با تبریك به مردم تركیه به دلیل مقابله با كودتا گفت: عربستان با كمك مزدوران ترك می‌خواست از دولت تركیه به خاطر تغییر مواضع اخیر در قبال سوریه انتقام بگیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه، گفت: باید به ملت ترکیه در حراست از دموکراسی تبریک گفت.

وی با بیان اینکه کودتای ترکیه اقدام علیه دموکراسی بود، تاکید کرد: طراحان کودتا در ترکیه حامیان نظام شاهنشاهی و جریان ضددموکراسی هستند؛ رهبر جریان ضددموکراسی در منطقه و جریان شاهنشاهی دولت عربستان‌سعودی است و ما احتمال می‌دهیم که عربستان از طراحان کودتای ترکیه باشد.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: عربستان با کمک مزدوران ترک می‌خواستند از دولت ترکیه به خاطر تغییر مواضع اخیر در قبال سوریه انتقام بگیرند؛ دولت سعودی که اخیرا رسماً دولت ترکیه را تهدید کرده بود به خوبی می‌داند در صورت اصلاح رفتار ترکیه در قبال داعش کار تروریست‌ها در سوریه به پایان خواهد رسید.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی ترکیه در مقابل کودتای خارجی حمایت می‌کند، اظهار داشت: وقتی بندر بن‌سلطان به خودش اجازه می‌دهد دولت روسیه را به خاطر مقابله با تروریست‌ها تهدید کند، طبیعی است که دیگر مقامات آل‌سعود حاضر به تغییر مواضع و رفتار ترکیه در مقابل تروریست‌ها نباشند.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...