نسخه چاپی

پشت درهای بسته شورای شهر مشگین چه خبر است؟

ریاست محترم شورای شهر مشگین‌شهر، پشت درهای بسته شورای شهر چه خبر است كه نباید اصحاب رسانه و مردم از آن مطلع باشند؟

به گزارش نما به نقل از اورامی، بیش از سه سال از عمر شورای شهر مشگین‌شهر سپری شده است و در طول این سه سال جلسات مختلف و متعددی برای مدیریت شهری برگزار شده اما تنها تعداد محدودی از محتوای جلسات به خارج از جلسه انتشار یافته و اکثریت جلسات شورای شهر مشگین‌شهر در پشت درهای بسته و بدون حضور اصحاب رسانه شهرستان برگزار شده و متاسفانه این جلسات نتیجه چندانی هم نداشته است.



رسانه‌ها تاثیر گذارترین قشر جامعه هستند که با حضور در جامعه و بررسی مسائل و مشکلات شهری به نیازهای شهر و مردم پی می‌برند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس می‌کنند و با اطلاع رسانی صحیح و به موقع می‌توانند باری از مشکلات مردم بردارند و مسئولان نیز موظف به رفع مشکلات مردم این شهرستان هستند.



رسالت رسانه ایجاب می کند تا واقعیت های جامعه را به تصویر کشیده و مسئولان را از برخی واقعیت‌ها و کاستی های جامعه آگاه سازند هر چند ممکن است برخی از این کاستی‌ها و مشکلات به مزاج برخی از مسئولان خوش نیاید اما با این حال باید واقعیت‌ها جامعه گفته شود.



از این رو در آبان ماه سال گذشته اولین شعبه شهرستانی خانه مطبوعات استان در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح شد تا رسانه‌ها با همدلی و همزمانی بتوانند مشکلات و کاستی‌های جامعه را به نحو احسن بیان کنند تا مسئولان نیز ملزم به رفع مشکلات شهرستان شوند.



اکنون بیش از 8 ماه از افتتاح خانه مطبوعات در شهرستان سپری شده اما متاسفانه با وجود مکاتباتی که با اعضای شورای شهر و یا دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت گرفته هنوز به این خانه پاسخی نداده‌اند و جلسات و کلیه اقداماتی که در سطح شهرستان انجام می‌گیرد در خفا و با دوری از رسانه‌ها انجام می‌گیرد تا کاستی‌هایی که ممکن است در هر دستگاه و یا جامعه‌ای‌که وجود دارد برجسته نشوند و یا به صورت گزینشی دعوت می‌شوند تا خبرهای منتشر شده فیلتر شوند.



رسالت رسانه ایجاد می‌کند تا در جلساتی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود حضور یافته و عملکرد دستگاه‌ها را منتشر و در کنار آن مشکلات را جهت رفع پیگیری کنند اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است و همچنان جلسات در پشت درهای بسته برگزار می‌شود.



در آغازین روزهای هفته گذشته جلسه‌ای دیگر با حضور نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر و اعضای شورای شهر در پشت درهای بسته و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شده بود.



جناب آقای ولی قاسمی شما به عنوان ریاست شورای اسلامی مشگین‌شهر که از روشنفکران جامعه هستید و مردم نیز به شما رأی دادند تا مشکلات مردم را حل کنید پاسخ دهید که چرا جلسات پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و پیگیری‌هایی که تاکنون از طرف خانه مطبوعات شهرستان و یا سایر رسانه‌ها انجام گرفته به نتیجه نرسیده است. مگر پشت درهای بسته شورای مشگین‌شهر چه خبر است که از حضور اصحاب رسانه در آن جلسات واهمه دارید و نباید اصحاب رسانه و مردم از محتوای آن جلسات مطلع باشند؟



پشت درهای بسته شورای شهر و یا سایر دستگاه‌ها چه خبر است که از انتشار آن واهمه دارند؟ این پرسش چندساله خبرنگاران این شهرستان از اعضای شورا و مسئولان شهرستان است که تاکنون پاسخی برای آن یافت نشده است.



هر از گاهی شنیده می‌شود برخی از اعضای شورای شهر در شهرهای مختلف مبالغی غیرضرور خرج می‌کنند و برنامه ای هم برای نحوه دخل و خرج شان به عموم مردم ارائه نمی‌دهند، پشت پرده زد و بندهایی با مراجعه کنندگان سرمایه دار دارند و ... همه این شایعات نشانگر این است که شورای شهر و یا دیگر دستگاه‌ها نباید پشت درهای بسته تصمیم بگیرد و باید نماینده مردم که همان اصحاب رسانه‌ها هستند حضور داشته باشند تا واقعیت‌های آن جلسه را جهت اطلاع عموم مردم منتشر کنند تا هیچ شبهه‌ای در کار نباشد.

۱۳۹۵/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...