نسخه چاپی

وزیر كشور فرانسه مردم را به پیوستن به نیروهای نظامی ذخیره فراخواند

«برنار كزنوو» وزیر كشور فرانسه در پی حمله تروریستی شهر نیس در جنوب فرانسه، «همه فرانسویان میهن پرست را به پیوستن به نیروهای نظامی ذخیره» فراخواند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، کزنوو دیشب (شنبه شب) با اعلام این فراخوان، گفت: استانداری ها از «هم اکنون» می توانند مطابق با نیاز خود برای تامین امنیت به سرعت 12 هزار نیروی عملیاتی ذخیره را بسیج کنند. 9 هزار نفر از این نیروها به نیروهای انتظامی و سه هزار نفر دیگر به نیروهای پلیس کمک خواهند کرد.
وی هدف از این اقدام را نشان دادن حداکثر قابلیت این نیروها در روزهای آینده، اعلام کرد.
وزیر کشور فرانسه افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهوری بر ضرورت انسجام ملی در برابر تهدید تروریستی و از آنجا که روح همبستگی در میان شهروندان احساس می شود، این فراخوان را منتشر می کنیم.
ژاندارمری فرانسه در پستی توئیتری، جزئیات شرایط پیوستن به نیروهای نظامی ذخیره را از جمله 17 تا 30 سال سن، شرایط جسمی مساعد و نیز گذراندن خدمت سربازی برای داوطلبان، اعلام کرده است.
وزیر کشور فرانسه همچنین با اشاره به خواست دولت برای حضور نیروهای امنیتی در همه اماکن عمومی، اعلام کرد: هم اکنون حدود 100 هزار نیرو شامل 53 هزار پلیس، 36 هزار نیروی انتظامی و 10 هزار نیروی ارتش، برای تامین امنیت شهروندان در خاک فرانسه بسیج شده اند.
به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و 202 نفر نیز مجروح شدند که حال 18 نفر از آنان وخیم گزارش شده است. 10 تن از قربانیان کودک و نوجوان هستند.
گروه تروریستی «داعش» مسوولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفت.
«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه حمله مرگبار به شهر نیس را حمله ای تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده است، خبر داد.

۱۳۹۵/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...