نسخه چاپی

علت فروش خانه قجری حاكم تهران مشخص شد

رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: خانه حاكم تهران كه برای دوره قاجار است از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان بنای تاریخی شناخته نشده بود.

به گزارش نما؛ محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به خانه حاکم تهران در میدان فردوسی گفت: آگهی فروش این خانه را در یکی از روزنامه‌ها زده بودند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: در پیگیری‌های مسؤولان ستاد اجرایی فرمان امام این بنا را از مزایده خارج کردند.

وی با تشکر از رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان شهری گفت: رسانه‌ها در حفظ صیانت از آثار تاریخی کمک بسیاری کردند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اشاره به تذکر خود در دو هفته پیش در شورای شهر در خصوص فروش خانه حاکم تهران، گفت: بعد از آن جلسه طی هماهنگی‌ها مسؤولان ستاد اجرایی این بنای تاریخی را از مزایده خارج کردند.

به گفته سالاری، خانه حاکم تهران که برای دوره قاجار است از سوی سازمان میراث فرهنگی به عنوان بنای تاریخی شناخته نشده بود و ثبتی در این باره انجام نشده بود.

وی تأکید کرد که مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام اطلاعی نداشتند که این خانه یک بنای تاریخی است به همین دلیل می‌خواستند آن را بفروشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با تأکید بر این که مسؤولان ستاد اجرای فرمان امام با این حرکت خود نشان داد که بر حفظ آثار تاریخی شهر بسیار تأکید دارد و پیگیر است، گفت: این بنا از مناقصه خارج شد.

وی درباره واگذاری خانه حاکم تهران به شهرداری برای مرمت، گفت: جلسه‌ای با شهرداری می‌گذاریم تا آنها در مرمت و بازسازی این بنای تاریخی کمک کنند.

به گفته سالاری، شهرداری تهران در دو تا سه سال گذشته در حوزه بناهای تاریخی ورود جدی داشته و به طور حتم در مرمت خانه حاکم تهران همکاری می‌کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره هزینه در نظر گرفته شده برای مرمت خانه حاکم تهران، گفت: باید کارشناسی لازم انجام شود و هنوز برآوردی نداریم.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...