نسخه چاپی

انهدام بزرگترین باند قاچاق كالا در 6 سال اخیر

با همكاری گمرك و نیروی انتظامی بزرگترین محموله قاچاق 6 سال اخیر در بندر شهید رجایی كشف و 11 نفر از پرسنل گمرك و سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، بزرگترین محموله قاچاق کالا در 6 سال گذشته به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کشف شد.

براساس این گزارش، با توافقی که بین گمرک و ناجا صورت گرفت طبق اطلاعات به دست آمده این باند شبانه اقدام به قاچاق کالا از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می‌کرد.

براساس این گزارش، سرنخ‌های اولیه محموله یاد شده ابتدا از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری گمرک شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و گمرک در شبکه اصلی این باند بزرگ قاچاق دستگیر شدند.

بر این اساس، پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک امکان کنترل ورود خروج غیر مجاز کالا از انبارها و از محوطه‌های گمرکی فراهم شد اما با این حال به دلیل اینکه امکان انبارگردانی در محوطه‌های بندری وجود نداشت تعدادی از شرکت‌های پیمانکار سازمان بنادر و دریانوردی از این موضوع استفاده کرده و با صدور بیجک‌های جعلی و تبانی اقدام به خروج غیر مجاز کالا از محوطه‌های بندری و انبارها بدون اظهار در گمرک و صدور پروانه‌های گمرکی می‌کردند.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پس از کشف برخی از محموله‌‌های قاچاق اقدام به استعلام الکترونیکی این کالاها از پنجره واحد تجاری گمرک کرده و با کمک سامانه جامع مشخص شد این کالاها بدون اظهار به گمرک و با صدور بیجک‌های جعلی از بندر خارج شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده 8 نفر از پرسنل انبار سازمان بنادر و دریانوردی و نیز 3 نفر بارشمار گمرک بازداشت شده‌اند در این ارتباط علاوه بر بنادر پای شرکت راه‌آهن هم در میان است و یک محموله 18 کانتینری از این شرکت کشف و ضبط شده است.

براساس توافق و همکاری گمرک و ناجا تعدادی از پرونده‌های قاچاق جهت سیر مراحل قضایی به قوه قضاییه ارسال شده است.

به گزارش فارس، برخی منابع آگاه اعلام کردند در حال حاضر اختلاف کانتینرهای ثبت شده در سامانه جامع با دیگر آمارها 217 کانتینر بوده که در این رابطه متهمان قاچاق حدود 85 کانتینر آن را پذیرفته‌اند و رسیدگی به وضعیت دیگر کانتینرها در دست بررسی و ارزیابی بیشتر قرار دارد.

به گفته این منابع آگاه، مسئول در خروج گمرک شهید رجایی به همراه سرشیفت‌های آن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش، طی روزهای گذشته نیز تعداد 43 دستگاه کانتینر شامل اسباب‌بازی، لوازم حصیری، دکوری، گیربکس و سایر اقلام بدون اظهار به گمرک و پرداخت حقوق ورودی با جعل اسناد و تبانی با پرسنل شرکت طرف قرارداد با یکی از سازمان‌های مستقر در مبادی رسمی خارج شده بود که کشف و گزارش وقوع جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.

براین اساس، ارزش کالاهای کشف شده بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...