نسخه چاپی

مانور نظامی چین آغاز شد

به گزارش نما- ایرنا نوشت: همزمان با حضور مقام نظامی آمریکا در پکن، رزمایش چین در دریای جنوبی آغاز شد.

کمتر از یک هفته از برگزاری اولین رزمایش دریایی چین بعد از صدور رای دادگاه لاهه در باره منازعات این کشور و فیلیپین، این کشور روز سه شنبه بار دیگر دست به نمایش قدرت زد و رزمایش دیگری را در دریای جنوبی آغاز کرد.

برگزاری این رزمایش که هدف از انجام آن افزایش توان قوای نظامی این کشور اعلام شده، در حالی صورت می گیرد که علاوه بر حضور «جان ریچاردسون» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در چین، منطقه دریای جنوبی به کانون منازعات این دو کشور نیز تبدیل شده است.
اداره امنیت دریایی چین امروز در بیانیه ای اعلام کرد که رزمایش جدید از امروز به مدت سه روز در قسمت جنوب شرقی استان «های نان» برگزار خواهد شد.

جزییات زیادی در باره رزمایش منتشر نشده است اما بنا بر گزارش های موجود قرار است دو فروند کشتی برای ماموریت های بلند مدت در آن شرکت کنند.

ارتش چین همچنین مانند رزمایش های گذشته یک اعلامیه هشدار صادر کرده و افزوده است که در مدت برگزاری تمرینات رزمی، کشتی های دیگر حق ورود به این محدوده را ندارند.
رزمایش مانند تمرینات قبلی ماه جاری میلادی در استان جزیره ای «های نن» در جنوب چین برگزار می شود و قرار است در چهار منطقه تعیین شده صورت گیرد.
این سومین بار در ماه جاری میلادی است که چین با توجه به ورود دیوان لاهه به منازعات دریای جنوبی اقدام به برگزاری رزمایش می کند.
قبل از این چین پیش از صدور رای این دیوان به نفع فیلیپین در 22 تیر یک رزمایش تمام عیار جنگی در این منطقه برگزار کرده بود.
همچنین دیروز دوشنبه نیر نیروی هوایی چین با جنگنده ها و بمب افکن های خود اقدام به برگزاری یک رزمایش در دریای جنوبی کرد و این نیرو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که چنین تمریناتی در آینده هم به صورت مقرر تداوم خواهد داشت.

به دنبال صدور رای دادگاه لاهه که سه شنبه هفته گذشته صادر شد و پکن آن را رد کرد، تحرکات نظامی منطقه ای چین و برخی کشورهای دیگر در آن افزایش یافته است.
چین، فیلیپین، ویتنام، تایوان، مالزی و برونئی بر سر تقسیم منافع در دریای چین جنوبی اختلاف نظر دارند و در این میان آمریکا هم با جانبداری غرض ورزانه به این اختلاف نظرها دامن می زند.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...