نسخه چاپی

دولت جدید استرالیا سوگند یاد كرد

كابینه جدید استرالیا در حالی امروز سوگند یاد می‌كند كه با آغاز كار پارلمان از ماه آینده كم فروغ‌ترین اكثریت را در این نهاد خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: کابینه جدید استرالیا در حالی امروز سوگند یاد می‌کند که با آغاز کار پارلمان از ماه آینده کم فروغ‌ترین اکثریت را در این نهاد خواهد داشت.

کابینه مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا با از دست دادن دو وزیر که کرسی‌های خود را در انتخابات دوم ژوئیه از دست دادند. تغییرات کمی خواهد داشت.

دولت این کشور در این میان تنها با یک کرسی بیشتر در مجلس نمایندگان توانسته اکثریت پارلمان را در دست داشته باشد.

امیدهای ترنبول برای داشتن دو کرسی بیشتر در پارلمان روز دوشنبه زمانی از بین رفت که کاندیدای حزب محافظه کار لیبرال او باهشت رای کمتر از کاندیدای ... چپ میانه کارگر شکست خورد.

طی این مدت ترنبول به شدت در مقابل فشارهای درون حزبی برای روی کار آوردن مجدد تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا مقاومت کرد.

به هر حال ترنبول امروز (سه شنبه) در کنار فرماندار کل استرالیا در محل اقامت رسمی خود به همراه وزرایش سوگند یاد کرد. پارلمان پس از این اقدام یک ماه دیگر و در 30 اوت بازگشایی خواهد شد.

در این میان حزب ناسیونال استرالیا به دلیل عملکرد بسیار خوبش در انتخابات اخیر به عنوان شریک ائتلافی حزب لیبرال یک وزیر دیگر هدیه گرفت و به این ترتیب تعداد وزرای این حزب در کابینه به سه تن رسید.

در واکنش به انتقادات درباره تغییرات بسیار جزئی در کابینه، ترنبول از این رویکرد دفاع و عنوان کرد: من به همکاران خودم برچسب "محافظه کار" لیبرال یا میانه رو نمی‌زنم. من همین چند ماه پیش تغییرات گسترده‌ای در وزارتخانه‌ها ایجاد کردم.

۱۳۹۵/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...