نسخه چاپی

ایران به اظهارات دبیركل اتحادیه عرب واكنش نشان داد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه كشورمان در واكنش به اظهارات دبیركل جدید اتحادیه عرب گفت: جمهوری اسلامی ایران جهان اسلام را به درك شرایط حساس منطقه و جهان در برهه كنونی فراخوانده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اظهارات اخیر آقای احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب گفت: جمهوری اسلامی ایران جهان اسلام را به درک شرایط حساس منطقه و جهان در برهه کنونی فراخوانده و خواستار یکپارچگی، وحدت و انسجام بیشتر جهان اسلام در مقابل تهدیدات مشترک همانند تجاوزگری های رژیم صهیونیستی، تروریزم و افراطی گری می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد صریح ادعای دخالت ایران در کشورهای منطقه افزود: بار دیگر تاکید می کنیم پایان دادن به بحرانهای موجود در برخی کشورهای منطقه تنها از طریق راه حل های سیاسی و گفتگو و تعامل هر چه بیشتر میان گروههای درگیر قابل حصول است و هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را ندارد.

وی افزود: اسلام هراسان با دامن زدن و ایجاد تشویش و اختلاف در میان امت اسلامی سعی در ایجاد و تداوم خشونت های فرقه ای و مذهبی بویژه بروز شکاف میان جهان تشیع و اهل سنت را دارند. بدخواهان بر آنند تا با تشدید اختلافات و درگیری میان جوامع اسلامی و مشغول نمودن آنان به خود راه گریزی برای اشغالگران و گروههای تروریستی تکفیری بوجود آورند.

قاسمی اظهار امیدواری کرد: دبیر کل اتحادیه عرب با توجه به این واقعیات با جدیت هر چه بیشتر در راستای انسجام جهان اسلام تلاش نماید.

۱۳۹۵/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...