نسخه چاپی

پایان گروگان گیری در ارمنستان

افراد مسلح كه حدود یك هفته یك ساختمان پلیس در شهر ایروان پایتخت ارمنستان را تصرف كرده و تعدادی از ماموران پلیس را گروگان گرفته بودند، سرانجام ۴ گروگان آخر خود را نیز آزاد كردند.

به گزارش نما به نقل از آنا: افراد مسلح در حالی روز شنبه 4 گروگان دیگر خود را آزاد کردند که همچنان حاضر نشده‌اند تا سلاح‌های خود را کنار بگذارند و بر درخواست خود مبنی بر استعفای سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان پافشاری می‌کنند.

افراد مسلح یکشنبه گذشته ساختمان پلیس ایروان را تصرف کردند و در جریان این گروگانگیری یک مامور پلیس کشته شد و 9 نفر دیگر به گروگان گرفته شدند. افراد مسلح روز یکشنبه گذشته 2 نفر و روز سه شنبه نیز 3 نفر دیگر از گروگان‌ها را آزاد کرده بودند.

روز چهارشنبه، مخالفان دولت ارمنستان که در حمایت از افراد مسلح در بیرون ساختمان پلیس تظاهرات کرده بودند، با پلیس درگیر شدند. سرکیسیان هنوز تمایلی برای استفاده از زور برای پایان دادن به این بحران نشان نداده است.

نیروهای پلیس ارمنستان از روز سه‌شنبه گذشته اطراف ساختمان را محاصره کرده و خیابان‌های منتهی به این ساختمان را مسدود کرده‌ است.

این حمله با هدف آزادسازی جیریر سیفیلیان، رهبر مخالفان ارمنستان انجام شده است، وی 20 ژوئن (30 خرداد) به اتهام توطئه برای تصرف چند ساختمان دولتی و تاسیسات مخابراتی در ایروان بازداشت شده است.

طرفداران سفیلیان پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند با تحریک یک گروه مسلح شورشی، وضعیت و شرایط را در ارمنستان تغییر دهند.

۱۳۹۵/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...