نسخه چاپی

حوادث ترافیكی، سومین عامل «مرگ» در ایران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: بیش از دو میلیون و 600 هزار ماموریت توسط اورژانس در سال 1394 در سراسر کشور انجام شده است.

امین صابری‌نیا در جمع خبرنگاران در اردبیل با بیان اینکه سومین علت مرگ انسان‌ها در ایران، حوادث ترافیکی است، گفت: کمیته‌های ناشی از مرگ قابل پیشگیری در حوادث ترافیکی تشکیل شده و تا سه ماه آینده نتایج آن قابل وصول خواهد بود.

وی با اشاره به بحث سکته‌های مغزی، افزود: بسیاری از موارد سکته‌های مغزی اگر در زیر سه ساعت تشخیص داده شوند، با درمان دارویی می‌توانیم عوارض ناشی از سکته را پیشگیری کنیم.

صابری‎‌نیا اضافه کرد: این مهم به عنوان طرح ملی درمان سکته‌های مغزی آغاز شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به ساماندهی آمبولانس‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: باید خدماتی را که از طریق بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود، تحت مراقبت نگه داشت و با نشان‌دار کردن آمبولانس‌های تحت نظارت به مردم اعلام کنیم که این آمبولانس‌ها قادر به ارائه خدمات هستند و تعرفه آنها نیز باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو میلیون و 600 هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است، ادامه داد: این ماموریت‌ها در دو بخش شهری و جاده‌ای و ترافیکی و غیرترافیکی انجام شده‌اند.

صابری‌نیا اضافه کرد: بیماری‌های قلبی، مغزی و تنفسی نیز بیشترین بیماری‌هایی بودند که درخواست خدمات کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه متوسط حضور اورژانس در جاده 14 دقیقه و در شهر هشت دقیقه است، افزود: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور، استانداردها از این اعداد نیز کمتر است.

وی اضافه کرد: در شهرهای بزرگ به دلیل ترافیک و فرم شهرسازی و عدم وجود خطوط امدادی به عدد هشت دقیقه نرسیده‌ایم، ولی در شهرهای متوسط و کوچک عملاً عدد متوسط هشت دقیقه است.

۱۳۹۵/۵/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...