نسخه چاپی

انصارالله چندین موضع نظامی عربستان را تصرف كرد

نیروهای انصارالله یمن از به دست گرفتن كنترل چند موضع نظامی در داخل نوار مرزی عربستان در نجران خبر دادند. این در حالی است كه عربستان برای انتقام گرفتن از انصارالله طی چند نوبت مواضع آنها در استان صعده را بمباران كرد.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه خبری المسیره، ارتش وکمیته های مردمی یمن توانستند کنترل سه موضع نظامی در منطقه الطلعه در نجران واقع در جنوب غربی عربستان ومواضع دیگر به سمت منطقه البقع مرز زمینی یمن به عربستان را به کنترل خود درآورند.



بر اساس این گزارش نیروهای انصارالله علی رغم بمباران های شدید عربستان ودرگیری با نظامیان عربستانی که منجر به کشته وزخمی شدن شماری از آنها شد به پیشروی های خود ادامه دادند.



جنگنده های عربستانی در تلافی این شکست با بمباران استان صعده ، مواضع انصارالله در شهرهای کتاف وضحیان را هدف قرار دادند.



محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی انصارالله با اعلام پایبندی نیروهای خود به آتش بس اعلام شده گفت: دفاع حق قانونی ماست واین پیروزی ها در چارچوپ پاسخ قانونی به دست آمده است.



عربستان همراه برخی کشورهای عربی منطقه و با حمایت آمریکا، از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.



بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید و یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

۱۳۹۵/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...