نسخه چاپی

احتمال كودتای جدید در تركیه

منابع خبری تركیه از اجرای تدابیر گسترده امنیتی در آدانا در پی دریافت اطلاعاتی درباره احتمال تلاش برای كودتای جدید خبر می دهند همچنین ورود به پایگاه هوایی اینجرلیك و خروج از آن ممنوع شده است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، منابع خبری ترکیه از اجرای تدابیر گسترده امنیتی در آدانا در پی دریافت اطلاعاتی درباره احتمال تلاش برای کودتای نظامی جدید خبر می دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، ورود به پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه و خروج از این پایگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

در پی دریافت اطلاعاتی درباره احتمال تلاش طرفداران فتح الله گولن برای تکرار کودتای نظامی، اداره پلیس آدانا با اتخاذ تدابیر گسترده نیروهای پلیس را در نقاط دارای اهمیت راهبردی مستقر کرد.

پلیس آدانا با اعلام وضعیت آماده باش همه نیروهای پلیس را به حضور در محل کار فراخواند.
حوالی ساعت 23 دیشب به وقت محلی حدود 7 هزار تن از نیروهای پلیس آدانا در محل کارشان حاضر شدند.

شمار زیادی از نیروهای پلیس نیز در مقابل اداره پلیس، استانداری آدانا، فرودگاه و زندان کورکچولر مستقر شدند.

به دستور اداره پلیس آدانا علاوه بر نیروهای ویژه پلیس،‌ زرهپوش ها و خودروهای ویژه مقابله با ناآرامی های اجتماعی نیز در مقابل مراکز نظامی آدانا مستقر شده اند.

نیروهای پلیس اجازه هیچگونه ورود و خروج از پایگاه اینجرلیک را نمی دهند.

ملیت : 6 روزنامه نگاربه دستور دادگاه استانبول روانه زندان شدند

در همین حال 6 روزنامه نگار در ترکیه دیروز پس از تفهیم اتهام در دادگاهی در استانبول با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه، این افراد که علی بولاچ و شاهین آلپای ( از روزنامه نگاران و نویسندگان معروف ترکیه) نیز در میان آنان هستند، در میان 47 نفری هستند که فضولی آیدوغدو قائم مقام دادستان کل استانبول در چارچوب تحقیقات درباره گروه طرفداران فتح الله گولن و شبکه موسوم به شبکه دولت موازی دستور دستگیری آنان را صادر کرده بود.

۱۳۹۵/۵/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...