نسخه چاپی

كودتای فرهنگی اردوغان ادامه دارد

رئیس جمهور تركیه در یك مصاحبه تلویزیونی از بسته شدن تمامی مدارس نظامی در این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری ریشه رجب طیب اردوغان در مصاحبه با رسانه های ترکیه با بیان اینکه مدارس نظامی تعطیل، و ورود به دانشگاه فنون جنگى از طريق تمام دبیرستان‌ ها و مدارس میسر خواهد شد، گفت: دانشگاه دفاع ملی تاسیس شده و تمام دانشکده های نظامی، تحت پوشش آن قرار خواهد گرفت. دانشکده‌های نظامی نيروهاى زمینی، هوایی و دریایی هم زيرمجموعه این دانشگاه خواهند بود. علاوه بر اين، درجات و رتبه ها نیز حذف خواهند شد. بدين ترتيب تمام دانشجویان نيروهاى زمینی، هوایی و دریایی، دانشجوی لیسانس و مقطع فوق لیسانس جایگزین رتبه خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان این که آکادمی ژاندارمری تاسیس و به یک مرکزی مهم برای تعلیم و تربیت نیرو تبدیل خواهد شد، گفت: در همین راستا، مرجع اداره و مدیریت بیمارستان‌های نظامی به وزارت بهداشت واگذار می شود.

اردوغان افزود: فرماندهان قوا زیر نظر شخص وزیر دفاع ترکیه قرار خواهند گرفت. در این زمینه با سران احزاب اپوزیسیون مذاکراتی انجام می شود. اگر با آن ها نیز بر سر یک بسته کوچک قانون اساسی توافق حاصل شود، رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان اطلاعات به رئیس جمهور وابسته خواهند شد.

وی با اشاره به این که کارخانه‌های کشتی‌سازی نیز به وزارت دفاع ملی واگذار خواهد شد، اظهار داشت: همانطور که کارخانه های کشتی سازی ما در بخش های خصوصی موفق عمل کرده اند، در وزارت دفاع نیز با همان ذهنیت و توانایی و بسیار موفق تر عمل خواهند کرد.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...