نسخه چاپی

افزایش تعداد فرزندخواندگی

مدیركل كودك و نوجوان سازمان بهزیستی از افزایش واگذاری كودكان به فرزندخواندگی نسبت به قبل خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ كودك واگذار و ۸۰۰ كودك از مراكز ترخیص می شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر: مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از افزایش واگذاری کودکان به فرزندخواندگی نسبت به قبل خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ کودک واگذار و ۸۰۰ کودک از مراکز ترخیص می شوند.

محمد نفریه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: نزدیک به ۱۰ هزار کودک از این تعداد در خانه های بهزیستی در شیرخوارگاه ها و خانه های کودک و نوجوان نگهداری می شوند.

وی گفت: همچنین ۱۵ هزار کودک نیز به خانواده های جایگزین سپرده شده اند که فرزندخواندگی و یا نگهداری در خانواده نزدیکان فرزند با دریافت کمک هزینه ای از سوی سازمان از جمله خانواده های جایگزین محسوب می شوند.

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۱۵۰۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده می شوند، گفت: همچنین ۸۰۰ کودک از مراکز سازمان بهزیستی ترخیص می شوند که فرزندان بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی یا به دلیل ازدواج و یا سربازی و تحصیلات دانشگاهی، از مراکز خارج می شوند که البته مددکاران ما چندین سال آنها را حمایت می کنند.

وی گفت: نگهداری از کودکان در خانه های سازمان بهزیستی نسبت به اوایل انقلاب روند افزایشی نداشته چرا که تعداد کودکان ما نسبت به اوایل انقلاب کمتر شده است و دلیل آن نیز این است که هدف ما نگهداری کودکان در خانواده ها است.

نفریه از افزایش تعداد فرزندخواندگی کودکان نیز خبر داد و گفت: در گذشته سالانه هزار کودک واگذار می شد که این در حال حاضر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کودکان نگهداری شده بدسرپرست هستند، گفت: برخی از کودکان دچار بیماری و معلولیت هستند و شرایط فرزندخواندگی را ندارند و یا اینکه سنشان بالاست، به همین دلیل در مراکز ما نگهداری می شوند.

مدیر کل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی تاکید کرد: در مجموع هر چه سن کودک بیشتر می شود، متاسفانه درصد شانس فرزندخواندگی نیز کم خواهد شد.

۱۳۹۵/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...