نسخه چاپی

ارتقای رتبه كشور در فضای كسب و كار

سیاست‌های كلی مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه در دویست و چهلمین جلسه كمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: سیاست‌های کلی مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه در دویست و چهلمین جلسه کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به بحث و بررسی درمورد وضعیت «اقتصاد دانش‌بنیان در کشور» اختصاص داشت، طی گزارشی سیاست‌های کلی مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه بررسی شد.

در این گزارش با اشاره به ارتقای رتبه کشورمان در بخش تامین فضای کسب و کار از 152 به 130 در بازه زمانی 1391ش (2012 میلادی) تا 1394ش ( 2015) تاثیر مولفه‌هایی مانند مالکیت فکری، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، رقابت‌پذیری در اقتصاد و نظام ثبت فرآورده (patent) در این روند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه، اعضا کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل تدوین راهبردهای کلان به منظور تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، مبارزه قاطع با فساد و رانت‌خواری از طریق از میان بردن زمینه‌های ایجاد فساد، دستیابی به شاخص‌های مرتبط در بخش‌های مختلف اقتصاد به منظور پیشبرد روند اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد حس رقابت درمیان فعالان این بخش، توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور در بخش فناوری‌‎های پیشرفته و خروج اقتصاد دانش‌بنیان از انحصار دولت است.

۱۳۹۵/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...