نسخه چاپی

وزیر دفاع تركیه: 320 سرباز و ژنرال فراری شده‌اند

وزیر دفاع منصوب دولت اردوغان كه حالا رئیس ارتش محسوب می‌شود از بركناری گسترده ژنرال‌های ارتش كشورش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «فکری ایسیک» وزیر دفاع ترکیه در ادامه پاکسازی کشورش از متهمان به حمایت از کودتا و مخالفان اردوغان، از جابجایی گسترده فرماندهان ارشد ارتش خبر داد.

بر اساس اعلام رویترز، ایسیک اعلام کرده که 167 ژنرال در بخش‌های مختلف ارتش از سمت خود برکنار و البته در پست‌های دیگری به کار گرفته شده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه گفته که 94 ژنرال در نیروی زمینی، 22 دریادار و 44 ژنرال شاغل در نیروی هوایی این کشور، از سمت خود برکنار شده‌اند.

این مقام دفاعی منصوب اردوغان که اخیراً با اصلاح قوانین ترکیه، احکامش برای ارتشیان لازم‌الاجرا شده، از فراری‌ها هم آمار داده و گفته که 311 سرباز و 9 ژنرال که پس از کودتا متواری شده‌اند، هنوز به یگان‌های خدمتی خود مراجعت نکرده‌اند.

پس از کودتای نافرجام تاکنون آنگونه که وزارت کشور ترکیه اعلام کرده، 18 هزار نفر دستگیر شده‌اند؛ 50 هزار گذرنامه هم باطل و صاحبانشان ممنوع‌الخروج شده‌اند.

آن دسته از مخالفان اردوغان که در طی کودتا کشته شدند هم قرار است در محل تجمع حیوانات ولگرد و محلی به نام «گورستان خائنان» دفن شوند؛ اجساد این افراد با طی مراسم مذهبی دفن نخواهد شد. شهردار استانبول گفته که هدف از ساخت این گورستان این است که آیندگان به قبر خائنان، آب دهان بیاندازند.

۱۳۹۵/۵/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...