نسخه چاپی

آرانی: ایران می‌تواند سلاح های خود را بفروشد

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر از منظر فناوری تسلیحاتی به نقطه ای رسیده است كه می تواند تولیدات خود را صادر و آنها را بفروشد.

به گزارش نما به نقل از میزان، عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر از منظر فناوری تسلیحاتی به نقطه ای رسیده است که می تواند تولیدات خود را صادر و آنها را بفروشد.

وی با اشاره به اینکه سلاح‌هایی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران هستند سلاح های متعارفی هستند، گفت: این سلاح ها بیشتر جنبه دفاعی دارند زیرا دکترین ما براساس دکترین دفاعی شکل گرفته است از این بسیاری از کشورهایی که دوست ما هستند و یا کشورهایی که برای دفاع از خودشان به سلاح نیاز دارند از ما درخواست کمک تسلیحاتی می کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث کمک تسلیحاتی به کشورهای مختلف بخصوص کشورهایی که اسلامی باشند ثابت قدم است چون ما همیشه گفته ایم که قدرت ما قدرت جهان اسلام است و از این رو در حمایت از کشورهای اسلامی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

منصوری آرانی تأکید کرد: فروش تولیدات دفاعی ایران به سایر کشورها موضوعی نیست که موجب بحث و جدل باشد زیرا بحثهای تولیدی ما درعرصه دفاعی و قدرت ما در این زمینه متعلق به جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ما حتما به کشورهای موجود در جهان اسلام در دفاع از تمامیت ارضی شان کمک می کنیم، اظهار کرد: این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود و ما از آن کوتاه نمی آییم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در زمینه کمک و فروش تسلیحات ایران به سایر کشورها یکی از موضوعات دیگری که مطرح است توجه به این نکته بوده که دولتها اگر از ما برای خرید سلاح به منظور دفاع از تمامیت ارضی شان درخواست کنند ما پس از بررسی هایی که انجام می گیرد طبق روال معمول با آنها برخورد خواهیم کرد.

منصوری آرانی تصریح کرد: موضوعاتی که بنده درباره فروش و کمک تسلیحاتی ایران به کشورهای جهان از جمله کشورهای مسلمان مطرح کرده‌ام استراتژی کلی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران برقرار بوده و خواهد بود.

۱۳۹۵/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...