نسخه چاپی

شمار دستگیر شدگان در كودتای تركیه

افكان آلا وزیر كشور تركیه آخرین شمار دستگیری و بازداشت ها به دنبال كودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته در سطح این كشور را اعلام كرد وگفت: تا كنون 25 هزار و 917 نفر به ظن و اتهام ارتباط با گروه گولن دستگیر شده اند كه 13 هزار و 419 تن از آنها بازداشت و زندانی شده اند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب: افکان آلا وزیر کشور ترکیه آخرین شمار دستگیری و بازداشت ها به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته در سطح این کشور را اعلام کرد وگفت: تا کنون 25 هزار و 917 نفر به ظن و اتهام ارتباط با گروه گولن دستگیر شده اند که 13 هزار و 419 تن از آنها بازداشت و زندانی شده اند.

افکان آلا به دنبال شرکت در نشست کمیته مرکزی تصمیم گیری و اجرای حزب حاکم عدالت و توسعه در گفت و گو با خبرنگاران این مطلب را اعلام کرد.وی آخرین شمار تلفات جانی در شب کودتای نافرجام را 238 نفر و شمار زخمی ها را دو هزار و 197 نفر عنوان کرد و گفت: گذرنامه 74 هزار و 562 نفر نیز باطل شده است.

آلا به شمار کارمندان دولت که تا کنون تعلیق خدمت شده اند اشاره نکرد ولی آخرین آمار اعلام شده نشان می دهد تاکنون 69 هزار و 779 نفر از کارکنان دولت تعلیق خدمت شده اند.
بیشترین تعلیق خدمت در وزارت آموزش ملی ترکیه است که شمار آنها در حدود 43 هزار نفر اعلام شده است. بیش از 20 هزار تن از این افراد را نیز آموزگاران تشکیل می دهند.
ادعا می شود شمار کارکنان دولتی که در دوران حالت فوق العاده اعلام شده به مدت سه ماه تعلیق خدمت خواهند شد به بیش از 110 هزار نفر خواهد رسید.

پاکسازی های گسترده با واکنش های متفاوتی در جامعه ترکیه روبرو شده و احزاب مخالف و نهادهای مدنی از دولت خواسته اند در پاکسازی ها اجازه ندهد تر و خشک در کنار همدیگر بسوزند و رعایت عدالت و حقوق همواره مدنظر باشد.

وزیر کشور ترکیه در پاسخ به سئوالی در خصوص تجدید ساختار سازمان های اطلاعاتی ترکیه نیز گفت: فعالیت گسترده و دقیقی را در خصوص تجدید ساختار سازمان های اطلاعاتی هم در داخل دستگاه پلیس و هم در ژاندارمری دنبال می شود و تلاش دارند سازمان هایی را داشته باشند که به تواند اطلاعات مورد نیاز را در بهترین وجه تولید و بدست آورد.

آلا با ادعای اینکه سیاست دولت جارو کردن مشکلات کشور زیر فرش نیست و همواره با نگاه واقع گرایانه با مشکلات برخورد کرده و ضمن شناسایی منبع و ماخذ این مشکل، آن را با مردم در میان گذاشته و برای حل مشکلات رایزنی می کنند.وی گفت: هم رئیس جمهوری و هم نخست وزیر به ضعف اطلاعاتی در کشور در مقابله با کودتای نافرجام اذعان کردند و دولت مصمم است ضعف های اطلاعاتی را ترمیم و اصلاح کند.

۱۳۹۵/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...