نسخه چاپی

افتتاح هفتمین اتاق‌ كودك و مادر در مترو

هفتمین اتاق كودك و مادر عصر امروز با حضور مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو تهران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در ایستگاه مترو تهرانپارس افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه؛ عصر روزگذشته همزمان با هفته کرامت و روز جهانی شیر مادر، اتاق کودک و مادر ایستگاه مترو تهرانپارس به بهره‌برداری رسید.



در مراسم افتتاحیه دکتر محمد احمدی بافنده مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت بهره‌برداری مترو تهران حضور داشتند و پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی مهمان ویژه این برنامه بود.



مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم ضمن بزرگداشت هفته کرامت و روز دختر و هم‌زمانی افتتاح اتاق مادر و کودک ایستگاه مترو تهرانپارس با روز بزرگداشت شیر مادر اظهار داشت: تعبیه چنین مکان‌هایی برای مادرانی که دارای فرزند شیرخوار و کوچک هستند بسیار ضروری است و شرکت بهره‌برداری مترو تهران در این زمینه پیشتاز و پیشرو بوده است.



وی با اشاره به اینکه اکنون 102 ایستگاه مترو در تهران در حال خدمات‌رسانی به مسافران است افزود: درصددیم با افزایش اتاق‌های کودک و مادر به تردد شهروندان در مترو کمک و از تبعات مثبت آن مانند کاهش آلودگی هوای تهران و تردد کمتر خودروهای سواری در سطح شهر بهره‌مند شویم.



در ادامه این مراسم نیز نماینده مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن اقدام شرکت بهره‌برداری مترو در زمینه احداث اتاق‌های مختص کودک و مادر گفت: در این اتاق‌ها امکانات بهداشتی گوناگونی برای مادران دارای فرزند شیرخوار وجود دارد و این فعالیت‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در فرزند آوری مادران جوان به‌خصوص زنان شاغل داشته باشد.



مافی افزود: ضرورت دارد تا در شهرهای بزرگ مانند تهران با داشتن جمعیت فراوان و نیاز هرروزه تردد در سطح شهر، اقدامات رفاهی صورت گیرد تا تردد هرروزه مسافران به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر مانند مادران و کودکان در ناوگان حمل و نقل عمومی آسان شود.



به گفته این نماینده مجلس هرچه امکانات رفاهی بیشتری در راستای فرهنگ فرزند آوری به زنان جامعه ارائه شود، انگیزه آنان برای افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده بیشتر می شود و شرکت بهره برداری مترو تهران در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.



اتاق مادر و کودک ایستگاه تهرانپارس هفتمین اتاقی است که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران به بهره برداری رسید و پیش از آن ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، صادقیه، بهارستان، پایانه جنوب، تئاتر شهر و عبدل‌آباد صاحب اتاق کودک و مادر شده‌اند.

۱۳۹۵/۵/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...