نسخه چاپی

تركیه به قربانیان كودتا حقوق می دهد

در جریان كودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۳۹ تن كشته و نزدیك به ۲۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. این كودتا سراسر تركیه، منطقه و به طور كلی جهان را شوكه كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیوی سی ان ان، سلیمان سویلو، وزیر کار و امنیت اجتماعی ترکیه در مصاحبه‌ای تلوزیونی گفت: خانواده‌های غیرنظامیان و افرادی که در حین انجام وظیفه در جریان کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه شهید شدند غرامتی برابر با ۲۴۰ هزار لیر (۷۹ هزار دلار) به اضافه حداقل حقوق ماهیانه ۳۲۰۰ لیر و تضمین شغلی برای دو تن از اعضای خانواده‌هایشان دریافت خواهند کرد.

وی افزود : افرادی که در جریان این کودتای خونین متحمل جراحت شدند نیز بسته به شدت و تاثیر جراحت‌هایشان تا سقف ۱۷۷ هزار لیر غرامت و تضمین شغلی برای یکی از اعضای خانواده‌هایشان دریافت خواهند کرد. اگر جراحت‌های آن‌ها منجر به ناتوانی‌های دائمی شود، برای دریافت غرامت دیگری تا سقف ۱۵۰ هزار لیر واجد شرایط هستند.

سویلو ادامه داد: به علاوه تمامی قربانیان برنامه‌های بازنشستگی فردی اختیاری دریافت خواهند کرد.

در جریان کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۳۹ تن کشته و نزدیک به ۲۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. این کودتا سراسر ترکیه، منطقه و به طور کلی جهان را شوکه کرد.

آنکارا فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در پنسیلوانیا را به رهبری این کودتا با کمک پیروانش در داخل ارتش که سازمان تروریستی گولن را تشکیل داده‌اند، متهم کرده است.

یکی از دادگاه‌های استانبول حکم بازداشت گولن را صادر کرده و ترکیه نیز به طور رسمی از واشنگتن خواسته تا وی را مسترد کند.

گولن همچنین به رهبری کمپین دیرینه سرنگونی دولت از طریق نفوذ به نهادهای ترکیه به ویژه ارتش، پلیس و قوه قضائیه و تشکیل دولت موازی متهم شده است.

۱۳۹۵/۵/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...