نسخه چاپی

گولن: اردوغان خود را امیرالمومنین می داند

فتح‌الله گولن می‌گوید، آنكارا دولت‌های متعددی را تحت فشار گذاشته تا جنبش وی را تروریستی بنامند و علاوه بر این با كشورهایی مثل روسیه و چین توافقنامه‌های اقتصادی به امضا رسانده تا از آنها برای فشار بر جنبش او بهره بگیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مبلغ مخالف دولت ترکیه که در آمریکا است، با رد ادعای دولت ترکیه مبنی بر دست داشتن در کودتای اخیر در این کشور تاکید کرد: آنکارا هیچ مدرک و دلیلی که بتواند با آن ادعاهای خود را ثابت کند ندارد.

گولن افزود: مسئولان ترکیه باید یک کمیته حقیقت‌یاب بین المللی برای انجام تحقیقات درباره طراحان کودتا تشکیل دهند و اگر اتهامی متوجه من شد، به تمامی تصمیمات این کمیته پایبند خواهم بود اما آنکارا نه این پیشنهاد را می‌پذیرد و نه آن را رد می‌کند.

این مبلغ در تبعید ترکیه ادامه داد:‌ رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) خود را رهبر جهان می‌داند و خود را امیر المومنین می‌خواند.

گولن تاکید کرد: اردوغان از گروه اخوان المسلمین و غزه در راستای منافع شخصی خود استفاده می‌کند بدون اینکه هیچ اقدام مثبتی برای آنها انجام دهد.

وی افزود:‌ با این اقدامات مسئولان، کشور وارد تونلی مسدود شده و مردم به دنبال بازداشت‌ها، خشونت‌ها و کنترل شدید بر نهادهای دولتی و سلب آزادی‌ها از جمله آزادی بیان مشکلات متعددی خواهند داشت.

گولن تاکید کرد: بازداشت و قتل انسان‌های بی‌گناه به زودی دامن‌گیر رئیس جمهور ترکیه خواهد شد.

وی با افشای این مطلب که از سوی کشورهای روسیه، کانادا و دیگر کشورها دعوت شده است، تاکید کرد: در صورتی که آمریکا را ترک کنم تنها به کشورم ترکیه خواهم رفت تا روزهای پایانی عمرم را در آنجا سپری کنم.

گولن ادامه داد:‌ خروجم از آمریکا هرگز بدون علت واقعی و شواهدی قانع‌کننده‌ در حکمی قضایی از یک دادگاه آمریکایی انجام نخواهد شد.

۱۳۹۵/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...