نسخه چاپی

ترامپ هم به اعدام جاسوس ایرانی واكنش نشان داد

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا با اشاره به اعدام «شهرام امیری» در ایران، گفت كه او به دولت آمریكا «كمك» كرده بود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره اعدام «شهرام امیری» به دلیل جاسوسی برای واشنگتن اظهارنظر کرد.

سخنگوی قوه قضائیه روز یکشنبه در کنفرانس خبری درباره اعدام «شهرام امیری» به دلیل جاسوسی برای آمریکا سخن گفت.

به گفته حجت الاسلام محسنی اژه، امیری با توجه به دسترسی به اسرار نظام با دشمن متخاصم ما شیطان بزرگ وصل شده و اطلاعات ما را به آنها فروخته است.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین تاکید کرد که یکی از رودست های آمریکا درباره پرونده شهرام امیری است و ان شاالله سیستم اطلاعاتی در زمان خودش این ماجرا را تشریح خواهد کرد.

پیش از این خود رسانه‌های امریکایی هم درباره پرونده شهرام امیری از ارتباطات او با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و همچنین تلاش سیا برای جذب جاسوس از ایران سخن گفته بودند.

حالا مخالفان سیاسی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ویژه جمهوریخواهان، در حال استفاده از اعدام این جاسوس در ایران برای حمله به هیلاری کلینتون هستند.

ماجرا از آن است که به دنبال انتشار بخش‌هایی از ایمیل‌های کلینتون در زمان وزارت خارجه او در آمریکا، مشخص شده که او با مشاورانش درباره «شهرام امیری» اظهارنظر کرده و ماجرا را پیگیر بوده است.

در اولین انتقادات از کلینتون در قضیه شهرام امیری، تام کاتن سناتور جمهوریخواه از وزیر خارجه سابق آمریکا به دلیل استفاده از ایمیل شخصی و صحبت درباره این موضوع امنیتی به شدت انتقاد کرد.

در ادامه انتقادات جمهوریخواهان از هیلاری کلینتون درباره نام بردن از شهرام امیری در ایمیل‌هایش، نامزد جمهوریخواه و رقیب او در انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا هم وارد میدان شده است.

دونالد ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود در این باره ضمن حمله به کلینتون، از «کمک» شهرام امیری به دولت آمریکا سخن گفت.

او نوشت: «بسیاری از افراد دارند می‌گویند که ایرانی‌ها دانشمندی را که به آمریکا کمک کرد را به خاطر ایمیل‌های هک شده کلینتون، کشت».

اذعان ترامپ درباره کمک شهرام امیری به دولت آمریکا در حالی انجام شده که پژوهشگر سابق دانشگاه مالک اشتر اخیرا در ایران به دلیل جاسوسی اعدام شد.

پیش از این در یکی از ایمیل‌های منتشر شده از کلینتون در زمان وزارت خارجه او، وی در مکالمه با مشاوانش، شهرام امیری را «دوست ما»(دوست آمریکا) خوانده بود.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...