نسخه چاپی

تكذیب خداحافظی زنگنه با ٢٠ مدیر ارشد بازنشسته نفتی

به گزارش نما - شرق نوشت:هیچ دستوری از سوی وزیر نفت برای بازنشستگی 20 مدیر نفتی صادر نشده است.

ديروز خبري روي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه حاکی از این بود که وزير نفت در نامه‌هايي جداگانه براي حدود ٢٠ مدير بازنشسته صنعت نفت، اعلام كرده بود براساس قانون جديد بازنشستگي، وزارت نفت ديگر نمي‌تواند با آنها همكاري كند.

اين خبر در حالي دست‌به‌دست شد كه پيگيري‌ها از وزارت نفت نشان داد این خبر، شايعه‌اي بيش نيست. آن‌گونه كه مسئولان روابط‌عمومي اين وزارتخانه اعلام كرده‌اند، نه حكمي زده شده و نه دستوري از سوي وزير نفت در اين رابطه صادر شده است. روابط‌عمومي وزارت نفت با بيان اينكه اين خبر در حد شايعه است، اعلام كرد ابلاغي دريافت نكرده‌اند و فعلا هيچ خبر رسمي در اين زمينه وجود ندارد. در اين خبر كه وزارت نفت آن را «شايعه» خوانده، آمده: «در لیست مدیرانی که با آنها خداحافظی شده است، نام بعضی از مدیران ارشد فعلی شرکت ملی نفت و همچنین بعضی مدیران ارشد سابق وزارت نفت که درحال‌حاضر، سمت‌هایی در هیأت‌مدیره بعضی شرکت‌های نفتی زیرمجموعه وزارت نفت دارند، دیده می‌شود».

استناد اين خبر به قانون جدید به‌کارنگرفتن بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی است که به‌تازگی به تأیید شورای نگهبان رسیده است. براين‌اساس، دستگاه‌های دولتی اجازه به‌کار‌گیری بازنشستگان را در اغلب پست‌های مدیریتی، ازجمله در هیأت‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی و امثال آنها نمی‌دهد. قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز به‌تازگی به دستگاه‌های دولتی هشدار داده است که سازمان متبوع وی بر عملکرد آنها نظارت می‌کند و در مهلت قانونی، باید به خدمت بازنشستگان در سمت‌های مدیریتی، به جز پست‌های اندکی که استثنا شده‌اند پایان داده شود.

براین‌اساس با توجه به اینکه اوایل مرداد آخرین مهلت اجرای این قانون تعیین شده است، بیژن زنگنه، وزیر نفت در نامه‌های جداگانه‌ای برای ١٧ نفر از مدیران بازنشسته صنعت نفت، ضمن تشکر از آنها، به این مدیران اعلام کرده است به دلیل شمول قانون جدید بازنشستگی وزارت نفت نمی‌تواند به همکاری با آنها ادامه بدهد.

، ازجمله مدیرانی که بر اساس قانون و طبق نامه‌نگاری وزیر نفت دیگر نمی‌توانند در سمت خود فعالیت کنند، می‌توان به عبدالمحمد دلپریش، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، محمدتقی امانپور، مشاور وزیر نفت، شهاب‌الدین متاجی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، احمدرضا اسدی، مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، عزیزالله رمضانی، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز، محمد اکبری مدیر کل دفتر وزارتی وزیر نفت، عضدی‌فر، رئیس کمیته معاملات پالایش و پخش و جعفر مدنی‌زادگان، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت اشاره کرد.
در این لیست همچنین نام بعضی مشاوران و اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت ازجمله منصور معظمی، وکیلی راد، محمد اکبری، قادر محمدی، محمد سوری، وحید دستجردی، نوروزی‌زاده و امین‌فر دیده می‌شود.
اين در حالي است كه در پيگيري‌ها از منصور معظمي، به‌ عنوان يكي از مشاوراني كه در اين ليست به نام او اشاره شده، او از چنين نامه‌اي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند. به نظر مي‌رسد برخي تمايل دارند وزارتخانه شيخ‌الوزرا را گرفتار بازار داغ شایعات کنند و در اين راستا از هيچ تلاشي فروگذار نمی‌کنند.

۱۳۹۵/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...