نسخه چاپی

مالزی متهم ایرانی جعل گذرنامه را تحویل تایلند داد

مالزی یك ایرانی را كه متهم است مغز متفكر باند بین المللی جعل گذرنامه بوده است، تحویل تایلند داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا 'ووراسیت پیریاویبون' وکیل این متهم ایرانی در تایلند گفت که موکلش 22 ماه گذشته میلادی (اول مرداد) وارد بانکوک شده و اکنون در مرکز بازداشت پایتخت تایلند نگهداری می شود.
وی گفت که موکلش پیش از این به جعل اسناد مسافرتی متهم شده بود و نخستین جلسه محاکمه اش 26 سپتامبر (5 مهر) برگزار می شود.
به نوشته تارنمای روزنامه های 'سان دیلی' و 'استار' مالزی، یک منبع اطلاعاتی که خواست نامش فاش نشود، گفت که استرداد این ایرانی با هماهنگی دادستان کل مالزی و تایلند صورت گرفت.
این ایرانی سال 2013 میلادی توسط پلیس مالزی در خیابان 'امپنگ' شهر کوالالامپور بازداشت شد و تا پیش از استرداد به تایلند در بازداشتگاه این کشور نگهداری می شد.
'محمد فوزی' که در حال حاضر مدیر بخش ویژه پلیس 'بوکیت امان' مالزی است، گفت باند این فرد پنجسال در مالزی فعالیت داشته و بیش از سه هزار سند جعل کرده و از این طریق بیش از 9 میلیون رینگیت (دو میلیون و 250 هزار دلار) به دست آورده است.
به نوشته تارنمای این رسانه های مالزی، مقامات تایلند اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این فرد در تهیه گذرنامه برای دو جوان ایرانی که در پرواز ام.اچ 370 حضور داشتند نیز نقش داشته است.
پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی اسفند ماه سال 1392 خورشیدی با 239 سرنشین از جمله این دو جوان ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آن خبری در دست نیست.
'ایوب خان مایدین' معاون پلیس ویژه مالزی در مبارزه با تروریسم نیز سه سال پیش نام این فرد را 'ر.ع.پ' 45 ساله اعلام کرده بود.

۱۳۹۵/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...