نسخه چاپی

زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری تركیه از كودتا

بلند تفكچی اذعان كرد خسارت كشورش از بابت تلاش نافرجام برای كودتا به یكصد میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو بلند تفکچی وزیر تجارت و گمرکات ترکیه اذعان کرد خسارت کشورش از بابت تلاش نافرجام برای کودتا به یکصد میلیارد دلار رسیده است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اعلام این خبر افزود این خسارت بر وضع اقتصادی ترکیه که در اصل وخیم است تأثیر منفی می گذارد و علت آن نیز جنگ در شرق کشور و روابط با تعدادی از کشورهاست.

بلند تفکچی اعلام کرد یکصد میلیارد دلار خسارتی که ترکیه از بابت تلاش نافرجام برای کودتا متحمل شده به اندازه 12/5 درصد تولید ناخالص داخلی هشتصد میلیارد دلاری این کشور است.

بلند اسین اوغلو مدیر سابق اتاق بازرگانی ترکیه نیز گفت:« تلاش نافرجام برای کودتا به ضعف اقتصادی دامن زد و عامل اصلی خروج سرمایه خارجی از کشور است.»

خبرنگار شبکه گفت مشکل اقتصاد ترکیه ، ترس سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این کشور است چراکه در آن حالت فوق العاده به اجرا گذاشته شده و سخت گیری‌ها بر برخی مؤسسات رسانه‌ای و شخصیتهای مخالف افزایش یافته است .

خبرنگار افزود مردم ترکیه حزب عدالت و توسعه را مسئول وخیم شدن اوضاع اقتصادی این کشور معرفی می کنند و آن را نتیجه سیاست های داخلی و خارجی دولت می‌دانند.

۱۳۹۵/۵/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...