نسخه چاپی

داعشی‌ها در كجای دنیا آموزش نظامی می‌ببینند

به گزارش نما - روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود نوشت:

* روزنامه «ای بی‌سی» آمریکا با انتشار ویدیویی از موقعیت مراکز آموزش سرکردگان داعش و مربیان آنها پرده برداشت. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این ویدیو یک فرمانده سابق پلیس تاجیکستان می‌گوید، «سرکردگان داعش پیش از اعلام موجودیت این گروه زیر نظر کارشناسان شرکت بلک واتر و وزارت امور خارجه آمریکا به مدت 11 سال آموزش دیده‌اند.»

این فرمانده تاجیک که چندی پیش به داعش پیوسته است می‌افزاید، «دوره‌های آموزش سرکردگان داعش در یکی از مراکز شرکت بلک واتر در ایالت کارولینای شمالی برگزار می‌شد و مربی آنها یک کارشناس امور مبارزه با تروریسم به نام گولمورود خالیموف بود!

پوجا جونجونوالا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که خالیموف از سال 1382 تا 1393 تحت نظر این وزارتخانه در 5 دوره آموزش مبارزه با تروریسم در آمریکا و تاجیکستان مشارکت کرده بود. خالیموف در کلیپی دیگر به زبان روسی می‌گوید: «خوک‌های آمریکایی گوش کنید! من 3 بار به آمریکا رفته‌ام و دیدم که چگونه نیروهای خود را برای کشتن مسلمانان آموزش می‌دهید. ما به زودی به خانه‌های شما خواهیم آمد و شما را خواهیم کُشت.»

این ویدیو و سایر اسناد به روشنی نشان می‌دهند داعش دست پرورده آمریکاست که آنها را برای کشتن مسلمانان به کشورهای عربی می‌فرستد.

۱۳۹۵/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...