نسخه چاپی

اغفال پسران نوجوان با انتشار عكس

كلاهبرداری با وعده فروش غذای حرم در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا استان فارس از كشف پرونده انتشار تصاویر شخصی افراد در شبكه اجتماعی تلفن همراه توسط یك نوجوان 15ساله شیرازی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: یک بانوی شیرازی با حضور در پلیس فتا استان فارس شیراز اظهار کرد چندی پیش متوجه تغییر در رفتار پسر 15 ساله اش شده است و وی به طور مشکوکی تا نیمه های شب مشغول کار کردن با تلفن همراه خود است.
وی ادامه داد: مادر این پسر پس از زیر نظر گرفتن فرزند نوجوانش و صحبت با وی متوجه می شود که وی با دختری 25 ساله در یکی از کافی نت های شهر آشنا شده و دختر با صحبت های اغوا کننده پسر را اغفال و با دادن شماره تلفن به پسر رابطه ی آنها در شبکه ی اجتماعی واتساپ ادامه پیدا کرده و در نهایت با جلب رضایت پسر (ارسال عکس دختر) چندین عکس شخصی از طرف پسر برای این خانم ارسال شده است و بعد از چند روز دختر پسر را تهدید می کند اگر مبلغ 2 میلیون تومان برایش واریز نکند عکس هایش را برای خانواده اش و در اینترنت پخش می کند.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: با تلاش کارشناسان فنی پلیس فتا برای یافتن متهم و جلوگیری از انتشار تصاویر این نوجوان، بعد از دو روز مشخص شد پرونده این متهم تنها به جریان پسر نوجوان 15 ساله ختم نمی شود و او شاکیان مشابه دیگری نیز دارد.
سرهنگ حسینی اضافه کرد: متهم طی یک عملیات اطلاعاتی شناسایی، دستگیر و پس از آنکه به جرم خود اقرار کرد با تشکیل پروند به مراجع قضایی معرفی شد.
وی به خانواده ها توصیه کرد: همان گونه که فرزندان خود را از مزایای شبکه های اجتماعی آگاه می سازید و اجازه استفاده از این گونه شبکه ها را به آنها می دهید از مشکلات این گونه شبکه ها نیز آنها را مطلع کنند تا چنین اتفاقاتی دامن گیر زندگیتان نشود و این که به راحتی به اشخاص اعتماد نکرده و عکس های شخصی خود را که یک دنیا ارزش و آبرو پشت سر دارد را با اراده ی خود و به راحتی در اختیار افراد به ظاهر دوست قرار ندهید.

** کلاهبرداری مجازی با وعده فروش غذای حضرتی
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از غیر حقیقی بودن فروش فیش غذای حرم در سایت دیوار خبر داد.
سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با توجه به میلاد مبارک ثامن الحجج و تعطیلات تابستانی ، شاهد حضورخیل عظیم زائران حرم مطهر رضوی در مشهد الرضا (ع) هستیم که در همین راستا کارشناسان پلیس فتا استان با رصد و پایش فضای سایبری متوجه تبلیغات دروغین در سایت دیوار شدند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: این تبلیغات کذب با عنوان فروش فیش غذای حضرت با قیمت مناسب در سایت های واسطه گر اینترنتی مانند دیوار صرفا کلاهبرداری بوده و در تحقیقات صورت گرفته از مبادی ذیربط مشخص شد، فیش غذای مهمانسرای امام رضا(ع) قابل خرید و فروش نیست و فرصت طلبان سودجوی فضای سایبری با مشاهده علاقمندی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبرکات و نذورات با دادن وعده فروش آن دست به کلاهبرداری از افراد زده که رسیدگی به آن در دست اقدام بوده و با مرتکبان آن برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

**چمدان های قاچاق به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از کشف یک محموله چمدان قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی خبر داد.
سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران مستقر در ایست وبازرسی شهید امامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس از متوقف کردن کامیون از آن بازرسی به عمل آمد که یک محموله چمدان خارجی فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .
امیرخانی ارزش این محموله کالای قاچاق را یک میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت : در این زمینه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**کشف بیش از 289 هزار قرص غیر مجاز
فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 289 هزارو 500 عدد انواع داروی غیر مجاز خبر داد.
سردار علیرضا صالحی با اشاره به کشف بیش از 289 هزارو 500 عدد قرص غیر مجاز اضافه کرد: قاچاق کالا بویژه کالاهایی که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است،کیان اقتصاد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.
سردار صالحی اضافه کرد: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی شهرستان ماهنشان در محور دندی - زنجان به یک دستگاه پژو پارس مشکوک ودستور ایست صادر کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد 289 هزارو 500 عدد داروی غیر مجاز که به صورت ماهرانه ای در داخل خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به مقابله جدی پلیس با قاچاقچیان، افزود: در این رابطه دو نفر دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

**دستگیری عامل اخاذی از افراد در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری عامل اخاذی از افراد در فضای مجازی در شهرستان ارومیه خبر داد.
سرهنگ حسن کوره بلاغی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با بدست آوردن عکس ها و تصاویر خصوصی از وی در فضای مجازی،قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود را سودجویی و سوءاستفاده از کاربران عنوان کرد تصریح کرد: نامبرده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مراجع قضائی شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به افراد غریبه در اینترنت اعتماد نکنند و همچنین عکس ها و فیلم های شخصی و خصوصی خود را در اینترنت منتشر و آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

**چهار کشته در برخورد کامیون با پراید
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر اثر برخورد کامیون با پراید یک تن کشته و 4 تن مجروح شدند.
سرهنگ نادر رحمانی افزود: حوالی ساعت 20:30 یکشنبه در کیلومتر 75 محور طبس - اصفهان استان خراسان جنوبی بر اثر برخورد کامیون بنز با پراید یک تن کشته و 4 تن مجروح شدند.
وی تصریح کرد: علت این حادثه تجاوز به چپ کامیون بوده است.

**لوازم خانگی قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید
جانشین انتظامی استان لرستان از کشف مقادیر زیادی لوازم برقی خانگی قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در خرم آباد ، خبر داد .
سرهنگ احمدی تبار گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی لرستان ، در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و در حین کنترل خودروهای عبوری در آزاد راه خرم آباد – پل زال، یک دستگاه کامیون کشنده کانتینر بر را توقیف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی های صورت گرفته از بار خودرو ، دو هزار و 466 دستگاه لوازم برقی خانگی از نوع آبمیوه گیری،آسیاب و مخلوط کن قاچاق فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
جانشین انتظامی لرستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه گفت: محموله قاچاق کشف شده از استان های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود .
وی ارزش محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه را ، 6 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شد.

**60فقره سرقت در پرونده سارقان محتویات داخل خودرو
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم از دستگیری سارقان محتویات خودرو با60فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ عبدالله زاده پاشاکی گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد محتویات خودرو در سطح منطقه رباط کریم و شکایت تعدادی از شهروندان از طریق تماس با مرکز فوریت های 110 ، تیمی ویژه تشکیل و تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز شد.
وی افزود: ماموران پس از تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی موفق شدند،سه سارق سابقه دار که دارای سوابق متعدد سرقت بودند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
سرهنگ پاشاکی با اشاره به اینکه متهمان جهت بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی منتقل شدند تصریح کرد: آنها در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شدند اما پس از انجام تحقیقات تکمیلی و قرار گرفتن در برابر مستندات و ادله غیرقابل انکار توسط پلیس در نهایت به 60 فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان رباط کریم اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در پایان از دارندگان وسایل نقلیه خواست:خودروی خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل مرکزی،دزدگیر،قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند تا سارقان از انجام اینگونه اعمال ناامید شده و شاهد کاهش چشمگیر سرقت های خودرو و لوازم آن باشیم.

**کشف 30هزار لیتر گازوئیل قاچاق
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در استان خبر داد.
سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران این اداره با کنترل تردد خودروهای عبوری در محور سلفچگان یک دستگاه تریلی کشنده را متوقف کردند.
به گفته وی، راننده به مأموران اعلام داشته که محموله روغن صنعتی بوده و آن را به مقصد استان البرز بارگیری کرده است.
سرهنگ کرمی ادامه داد: با هماهنگی و دستور قضائی پس از انتقال خودرو به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم، نمونه ای از فرآورده به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارسال که اعلام داشتند نمونه مشکوک به اختلاط با فرآورده های نفتی است و جهت تعیین نوع و میزان اختلاط به اداره استاندارد فرستاده شود.
وی افزود: پس از ارسال نمونه به اداره مذکور با انجام آزمایشات لازم و طی اظهارنظر کارگروه فنی تشخیص ماهیت فرآورده های نفتی سازمان ملی استاندارد اعلام داشتند نمونه دارای50 درصد مشابهت با گازوئیل است.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت:نهایتاً با دستور قضائی محموله جهت تخلیه به انبار شرکت نفت تحویل که پس از تخلیه مقدار آن را30 هزار لیتر گازوئیل اعلام کردند.

**کشف محموله موبایل قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان گناوه از کشف یک محموله قاچاق موبایل و تبلت به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ داریوش مردانی گفت: با رصـد اطلاعاتی دقیق، ماموران پلیس مبارزه با قاچاق شهرستان گناوه یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل بار قاچاق که قاچاقچیان برای جلوگیری از شناسایی خودرو پلاک آن را جدا کرده بودند در محور گناوه به دیلم شناسایی و توقیف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو، 640 دستگاه گوشی موبایل و تبلت با مارک های گوناگون و فاقد مجوز قانونی که به صورت قاچاق وارد کشور شده است کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گناوه تصریح کرد: ارزش این محموله معادل یک میلیارد و 100 میلیون ریال محاسبه شده است.

**کشف یک میلیاردی نوشیدنی و شکر قاچاق
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از توقیف 18 دستگاه خودرو حامل 23 تن شکر و 58 هزار عدد نوشیدنی قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ اسدالهی گفت : ماموران این پایگاه پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه تعدادی از مخلان اقتصادی در حوزه قاچاق نوشیدنی و شکر به کشور، اقدامات گسترده ای را به منظور شناسایی دستگیری این افراد در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران در ادامه اقدامات اطلاعاتی، روز گذشته حین کنترل خودروهای بارگیری شده در گمرک بندر هندیجان 18 دستگاه خودرو سایپا را توقیف و 58 هزار و 560 عدد انواع نوشیدنی ، 1800 عدد شربت پرتقال و 23 هزار و 250 کیلو گرم شکر قاچاق را کشف کردند.
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله ها را یک میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.

۱۳۹۵/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...