نسخه چاپی

پرطرفدارترین كالاهای سوئیسی در بازارهای ایران

به گزارش نما - اقتصادنیوز نوشت: ذرت دامی، سویا، گندم، روغن آفتابگردان، دارو و قند و شکر اولین اقلام وارداتی ایران از سوئیس هستند.

ایران از ابتدای سال جاری تا 24 مردادماه معادل 639 میلیون و 388 هزار دلار کالا از سوئیس وارد کرده است. این کشور پس از امارات، چین و کره، در فهرست کشورهای عمده طرف معامله واردات ایران در روز 24 مردادماه قرار گرفته و به عنوان چهارمین مبدأ کالاهای وارداتی کشور ثبت شده است. در این روز ایران معادل 13 میلیون و 106 هزار دلار کالا از سوئیس وارد کرده است.

اقلام عمده وارداتی ایران از سوئیس در سال 94 بر اساس آمارهای رسمی گمرک، عبارتند از: «ذرت دامی»، «لوبیای سویا به‌جز دانه حتی به صورت خردشده»، «کنجاله و سایر آخال‌های جامد، حتی خردشده یا به هم فشرده به شکل حبه یا گلوله که از استخراج روغن سویا به دست می‌آید»، «روغن خام سویا، حتی صمغ گرفته»، «سایر مکمل‌های دارویی برای خرده‌فروشی که تولید داخلی مشابه ندارند»، «سایر به صورت دانه به‌جز گندم دامی»، «روغن دانه آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب»، «سایر داروهای حاوی هورمون‌های کورتی کوستروئیدی مشتقات یا مشابه‌های ساختاری آنها که تولید داخلی ندارند»، «قند و شکر تصفیه‌شده غیرمذکور در جای دیگر آماده مصرف» و «شکر تصفیه‌نشده بدون اضافه کردن مواد خوشبوکننده یا مواد رنگ‌کننده از نیشکر».

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...