نسخه چاپی

شركت انگلیسی شرط خود برای ایران را حذف كرد

وزارت ارتباطات با صدور اطلاعیه‌ای درباره نمایشگاه ایران كانكت ۲۰۱۶ توضیحاتی ارائه داد و اعلام كرد كه شركت انگلیسی برگزار كننده این همایش شرط مجاز نبودن افراد حقیقی و حقوقی كه در لیست اتحادیه اروپا قرار دارند را حذف كرده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، در اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نمایشگاه ایران کانکت 2016 اشاره شده است: «به دنبال انتشار برخی اخبار در سایت ها و شبکه های اجتماعی درخصوص همایش ایران کانکت 2016 موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام میگردد:

1- مجموعه کنفرانس هایی از 10 سال پیش درکشورهای مختلف توسط یک شرکت مجری غیردولتی انگلستان ( Euromeney ) درحال برگزاری است و سالانه دوبار در آسیا برگزار می‌شود. در این اجلاس مدیران ارشد شرکت های فعال درحوزه ICT گرد هم آمده و آخرین اطلاعات پیرامون نوآوری ها و فناوری های نوین این حوزه و همچنین معرفی پتانسیل های موجود برای سرمایه گذاری درحوزه ICT مطرح می گردد باتوجه به اینکه نمایندگان کشورمان نیز دراین اجلاس حضور داشته اند و امسال یکی از این کنفرانس ها به منظور کسب سهم از بازار منطقه ای و بین المللی برای ایران در جمهوری اسلامی ایران به نام Iran connect در تهران برگزار خواهد شد.



2- باتوجه به حضور کارشناسان و شرکت کنندگان بین المللی دراین همایش، هماهنگی لازم با مبادی ذیربط صورت گرفته و نهادهای مرتبط درجریان برگزاری این همایش هستند.



3- این کنفرانس به عنوان فرصتی مناسب برای همکاری ها و سرمایه گذاری های بین المللی درحوزه ICT و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت ترانزیت دیتا و ایجاد درآمد ملی می باشد و حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان سخنران در این همایش مطرح گردیده و وزارت ارتباطات برگزار کننده این همایش نمی‌باشد.



4- این همایش صرفاً رویکرد فنی اقتصادی داشته و به هیچ وجه همایش سیاسی نیست و لذا هیچ یک از مقامات سیاسی یا نظامی درخواست حضور دراین همایش را نداشته اند.

لذا طرح و ربط برگزاری این همایش به عدم امکان حضور برخی فرماندهان سرافراز کشورمان منطقی واخلاقی نمی باشد البته به منظور رفع هرگونه شائبه ای، این شرط شرکت مذکور حذف گردید.



5- قطعاً همایش های فنی و اقتصادی بین المللی در ایران معرفی توانمندی های کشور در شرایط فرصت های بدست آمده پس از برجام مؤید رویکرد صحیح دولت برای دستیابی به ظرفیت های اقتصادی جدید بین المللی برای کشور در خلال پروژه های بزرگ تکنولوژیک می باشد و سلیقه های مخالف دولت در رقابت های سیاسی باید توجه به حفظ مصالح کشور داشته باشد.»

برگزاری یک همایش از سوی یک شرکت انگلیسی و شرط این شرکت برای مجاز نبودن افراد حقیقی و حقوقی که برابر مقررات بین المللی، اتحادیه اروپا و دولت انگلستان در لیست تحریم قرار گرفته اند از مهمترین انتقادات به این همایش است.

۱۳۹۵/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...