نسخه چاپی

واشنگتن به مسكو درباره انبارهای تسلیحاتی داعش اطلاعات می‌دهد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: یک منبع سوری فاش کرد که آمریکا اخیرا با دادن اطلاعات بسیار مهم میدانی به روسیه درباره اوضاع سوریه موافقت کرده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به گفته این منبع آگاه این اطلاعات درباره انبارهای موشک‌های ضد زره و تجهیزات سنگین از نوع تاو و موشک‌های دوش پرتاب با قدرت ویرانگری بالای داعش است که از آن‌ها علیه ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف استفاده می‌کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که یک تیم فنی روسی- آمریکایی اخیرا نشستی را برگزار و توافق کردند که واشنگتن اصلاعات بسیار مهمی را درباره مقر انبارهای موشک‌های داعش در سوریه به روسیه بدهد.

به گفته این منبع، بخشی از این اطلاعات را خود واشنگتن در اختیار دارد و بخشی را نیز آمریکا از عربستان می‌خواهد که به مسکو ارائه دهد.

تبادل این اطلاعات بخشی از همکاری میدانی مشترک میان روسیه و آمریکا در جنگ سوریه است و به بمب‌افکن‌های روسی اجازه خواهد داد تا یکی از تجهیزات اصلی داعش را که موشک‌های ضد زره هستند، نابود کنند.

اخیرا سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو و واشنگتن در آستانه عملیات نظامی مشترک علیه تندروها در حلب سوریه هستند. این در حالی است که آمریکا آن را در ظاهر رد کرد. روسیه و آمریکا اخیرا همکاری خود را درباره سوریه افزایش داده‌اند.

۱۳۹۵/۵/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...