نسخه چاپی

شمار تلفات انفجار غازی آنتپ تركیه به 30 نفر رسید

شمار تلفات انفجار مهیب بامداد امروز یكشنبه در یك سالن عروسی در شهر غازی آنتپ واقع در نزدیكی مرز سوریه به 30 كشته و 94 زخمی رسید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا٬علی یلرلی کایا استاندار غازی آنتپ این انفجار را ناشی از حمله تروریستی اعلام کرد و گفت: براساس آخرین آمار رسیده از بیمارستان ها شمار کشته ها به 30 و زخمی ها به 94 نفر رسیده است.
وی توضیح بیشتری در این خصوص نداد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به دنبال این حمله گفت: سازمان های تروریستی نخواهند توانست ترکیه را تجزیه و وحدت ملت را خدشه دار کنند.
در اطلاعیه ای که از سوی مرکز مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری ترکیه صادر شد آمده است: گرچه روش های سازمان های تروریستی متفاوت است ولی همه آنها برای یک هدف دست به عملیات تروریستی می زنند.
اردوغان ضمن تسلیت به کشته های حادثه و آرزوی سلامتی برای مصدومین گفته است: یک بار دیگر تاکید می کنم بین گروه فتو که با کودتای نافرجام در 15 جولای گذشته موجب شهادت 240 نفر شد و حملات تروریستی یک ماه اخیر پ.ک.ک که 70 تن از نظامیان و نیروهای امنیتی کشته شدند و حمله ای که بامداد امروز به یک سالن عروسی در غازی آنتپ صورت گرفت و اولین یافته ها به داعش اشاره دارد و طی آن 30 کشته و 94 نفر زخمی شده اند٬ هیچ فرقی نیست.
رئیس جمهوری ترکیه افزود : پیام ما به کسانی که این سازمان های تروریستی را به روی ملت ما می رانند این است که موفق نخواهید شد. نخواهید توانست صدای اذان را در این کشور خاموش کنید وطن ما را تجزیه کنید و بین ما تفرقه بیاندازید.
وی گفت: نگاه به قشری که در این عروسی هدف قرار گرفته اند٬ عمق بازی و دسیسه علیه ترکیه را به وضوح نشان می دهد . گویا با این حملات می خواهند مردم را رو در روی هم قرار دهند. اما مردم ترکیه تاکنون در مقابل حملات پ.ک.ک در 30 سال گذشته و خیانت های فتو و حملات سال های اخیر داعش وحدت خود را حفظ کرده و خواهد کرد.

۱۳۹۵/۵/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...