نسخه چاپی

تهدید فیلیپین به خروج از سازمان ملل

رئیس‌جمهوری فیلیپین امروز یكشنبه در انتقادی علنی و شدیداللحن علیه سازمان ملل، به خروج از این نهاد بین‌المللی تهدید كرد. رودریگو دوترته همچنین گفت كه ممكن است از چین و سایرین برای تشكیل نهاد جدیدی دعوت به عمل آورد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اظهارات رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین پس از آن مطرح شد که سازمان ملل از موج کشتارهایی که پس از آغاز طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر در فیلیپین به راه افتاده، انتقاد کرده و خواستار پایان یافتن آن شد.

دو تن از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل هفته گذشته از مانیل خواستند تا اعدام‌های فرا قضایی و کشتارهایی که از زمان پیروزی دوترته در انتخابات ریاست جمهوری و وعده وی برای ریشه‌کن کردن مواد مخدر، افزایش یافته، متوقف کند. حدود 900 مظنون به قاچاق مواد از زمان روی کار آمدن دوترته در انتخابات 9 مه (20 اردیبهشت) کشته شده‌اند.

دوترته این مساله را که دولت فیلیپین مسوول کشتارهاست، رد کرده و جمعه گذشته در کنفرانس بامدادی خود تاکید کرد که کشتارها کار پلیس نیست و از کارشناسان سازمان ملل دعوت کرد تا خودشان تحقیقات انجام دهند. او با بیان اینکه باید علاوه بر تلفات مربوط به مواد مخدر، کشته شدن بی‌گناهان در راه مبارزه با مواد مخدر هم حساب شود، گفت: من به جهان ثابت می‌کنم که شما کارشناسان بسیار احمقی هستید.

او سپس به انتقاد از سازمان ملل و اعضای آن از جمله آمریکا پرداخت و گفت: آنها خودشان نمی‌توانند به وظایفشان عمل کنند اما می‌آیند و برای انباشته شدن استخوان‌های مجرمان نگران می‌شوند. نمی‌خواهم توهین کنم اما شاید بهتر باشد برای جدایی از سازمان ملل تصمیم بگیریم. چرا شماها باید به سخنان این احمق‌ها گوش دهید؟

او با انتقاد از سازمان ملل برای عدم رسیدگی به معضلاتی چون گرسنگی و تروریسم و ناکام ماندن در رسیدگی به تحولات سوریه و عراق و اجازه دادن به قدرت‌های بزرگ برای بمباران روستاها و کشتن غیرنظامیان بی‌گناه، از چین و کشورهای آفریقایی برای تشکیل یک سازمان جهانی دیگر دعوت به عمل آورد. دوترته گفت: اگر شما (سازمان ملل) واقعا به تعهدات خود پایبند هستید باید به تمام جنگ‌ها و کشتارها پایان دهید.

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...