نسخه چاپی

وزیر دفاع ایران جواب صهیونیستها را داد

استقرار جنگنده های روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان و عزیمت آنها برای هدف قرار دادن مواضع داعش در خاك سوریه، بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی به همراه داشت.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، استقرار جنگنده های روسی در پایگاه هوایی نوژه همدان و عزیمت آنها برای هدف قرار دادن مواضع داعش در خاک سوریه، بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی به همراه داشت.


در همین راستا، پایگاه اسرائیلی دبکافایل نیز در خبری مدعی شد که پس از استقرار این جنگنده ها، روس ها قصد دارند سامانه موشکی «اس 400» خود را نیز در این پایگاه مستقر کنند؛ این پایگاه خبری وابسته به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی خود مدعی شد جنگنده‌های غول‌پیکر آنتونوف 124 محموله جدیدی از سامانه موشکی اس 400 و اس 300 را برای حفاظت از پایگاه هوایی جدید روسیه در ایران، به پایگاه هوایی نوژه در 50 کیلومتری شهر همدان منتقل می‌کنند.


علاوه بر این شایعه پراکنی و خبرسازی رسانه های صهیونیستی، طی روزهای پایانی هفته گذشته رسانه های وابسته به سلطنت انگلیس و عربستان خبرهایی مبنی بر خرید سامانه اس 400 توسط ایران از روسیه را بر روی خروجی سایت های خود قرار دادند.


اما روز گذشته سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یک نشست خبری با تکذیب خبر خرید سامانه اس 400 از روسیه عنوان کرد: "ما سامانه دفاعی اس 400 را از روسیه نخواسته ایم منتهی طرف روس این پیشنهاد را به ما داده است اما ما بنای پیگیری آن را نداریم؛ شایعات مطرح شده در خصوص به کار گیری سامانه اس 400 روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان بی اساس است".


به اذعان اکثر قریب به اتفاق صاحب نظران و کارشناسان، دلیل اصلی دروغ پردازی و شایعه سازی رسانه های معاند در خصوص خرید و بکارگیری سامانه اس 400 در ایران، در ناراحتی و خشم آنها از همکاری راهبردی ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم در منطقه خلاصه می شود؛ نکته ای که روز گذشته وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز به آن اشاره کرد و گفت: "نگرانی اصلی غربی‌ها شکست سیاست‌های آنان در منطقه است درحالیکه همه کشورهای دنیا باید حامی همکاری ایران و روسیه باشند تا مردم منطقه بتوانند در یک زیست جمعی به آسایش و امنیت دست پیدا کنند".

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...