نسخه چاپی

اردوغان: تهدیدها علیه تركیه را برطرف می كنیم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه در اولین واكنش در ارتباط با عملیات برون مرزی ارتش این كشور در سوریه گفت كه هر تهدیدی علیه كشورش را برطرف می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، وی که در مراسم جذب و اشتغال معلولین در نهادهای دولتی در آنکارا سخن می گفت: به شروع عملیات برون مرزی نیروهای مسلح ترکیه در ساعت چهار بامداد امروز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: دیگر کارد به استخوان رسیده بود.
اردوغان که سخنان وی به طور زنده از شبکه های خبری این کشور پخش می شد، افزود: چند روزی است که شهرهای مرزی ترکیه با حملات خمپاره ای و موشک کاتیوشا روبروست.
وی تصریح کرد که کارد به استخوان رسیده است و تصمیم گرفته اند که دیگر کار را یکسره کنند٬ هرکس تهدیدی برای ترکیه باشد، با آن به شدت مقابله می شود.
اردوغان مدعی شد، امروزه وضعیت و قدرت دولت بسیار مستحکمتر و امیدوار کننده تر از پیش از کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات تروریستی اخیر در ترکیه ناشی از بحران سوریه است، گفت: در این راستا اخیرا در آنکارا با دوستان ایرانی گفت و گو شد. وزیر خارجه ( مولود چاوش اوغلو) و رئیس سازمان اطلاعات - میت ( حاکان فیدان) را هم به تهران فرستادم .
ارتش ترکیه بامداد امروز از زمین و هوا٬ عملیاتی را با عنوان سپر فرات در بخشی از مرز خود با سوریه که تحت کنترل گروه تروریستی – تکفیری داعش قرار دارد، شروع کرده است. لحظاتی پیش رسانه ها از ورود 20 دستگاه تانک به خاک سوریه خبر دادند.
عملیات در نزدیکی جرابلس متمرکز است. این منطقه تحت کنترل داعش است و گفته می شود نیروهای کرد سوری در نظر داشتند بعد از تصرف منبج٬ این منطقه را نیز تحت کنترل خود بگیرند.
ترکیه می خواهد این منطقه را تحت کنترل نیروهای نزدیک به خود و نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در آورد تا مانع از شکل گیری کریدور کرد در آن سوی مرزهای خود شود.
آنکارا می گوید با هدف حفظ تمامیت ارضی سوریه، امنیت ملی و پاکسازی داعش و تروریست ها از مرز خود٬ دست به چنین عملیاتی زده است. آنکارا در این راستا دوباره موضوع ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را مطرح می کند.

۱۳۹۵/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...