نسخه چاپی

نیمی از ایرانی ها اضافه وزن دارند

عضو هیئت علمی گروه تغریه دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه حدود نیمی از مردم ایران درگیر اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: با این حال ۷ استان كشور با مسئله ناامنی غذایی روبرو هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر: عضو هیئت علمی گروه تغریه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه حدود نیمی از مردم ایران درگیر اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: با این حال ۷ استان کشور با مسئله ناامنی غذایی روبرو هستند.

ابوالقاسم جزایری در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به میزان بالای چاقی در کشور، افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد مردم ایران با مساله چاقی و اضافه ورزن مواجه هستند و چاقی یک بیماری و عامل خط برای ابتلا به دیابت، فشار و قند خون و دیگر بیماریها به شمار می‌رود بنابراین پیشگیری از این مساله از طریق توجه به موضوع تغذیه بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات معاون وزیر بهداشت مبنی بر وجود ناامنی غذایی در ۳۰ درصد مردم کشور، گفت: ناامنی غذایی در برخی از استان‌های کشور وجود دارد و طبق تعریف، امنیت غذایی شامل دسترسی به غذای سالم و جامع است.

عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۷ استان کشور ناامنی غذایی شدید است، گفت: وزارت کشاورزی و بهداشت جهت بررسی این موضوع برنامه‌هایی را مد نظر قرار داده‌اند.

جزایری از سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان و خراسان جنوبی به عنوان تعدادی از استانها که با ناامنی غذایی روبرو هستن نام برد و گفت: این به آن معناست که گروههای از جامعه امنیت غذایی ندارند و اگر از واژه «گرسنگی» برای این افراد استفاده می شود، باید مشخص شود که منظور گرسنگی معده است یا گرسنگی سلولی.

وی از تهیه و تدوین سند ملی تغذیه در کشور خبرداد و اعلام کرد: این سند با همکاری چند سازمان به صورت جامع تهیه شده و موضوعاتی همچون نیروی انسانی، ایمنی غذا، پیشگیری از تغذیه ناسالم در آن مورد توجه قرار دارد.

عضو هیئت علمی گروه تغریه دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اجرای این سند در حال حاضر ادامه دارد ولی با این وجود مشکلاتی بر سر راه است که باید مد نظر قرار گیرد.

۱۳۹۵/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...