نسخه چاپی

تركیه 5 عضو «داعش» را به مقدونیه استرداد كرد

نیروهای امنیتی تركیه، پنج شهروند اهل مقدونیه را كه قصد پیوستن به تكفیری‌های «داعش» در سوریه داشتند را به كشور مقدونیه استرداد كردند.

به گزارش نما، پلیس مقدونیه اعلام کرد که ترکیه پنج نفر از شهروندان این کشور که قصد پیوستن به تکفیری‌های «داعش» را داشتند، در استانبول دستگیر کرده است و آنها را به کشور مقدونیه بازگردانده است.

شبکه ال بی سی لبنان گزارش کرد، پلیس مقدونیه روز شنبه (دیروز) گزارش کرد که این شهروندان اهل مقدونیه از 18 تا 24 سال سن داشتند و دو هفته پیش در منطقه «آکساری» استانبول به همراه چهار اتباع خارجی دیگر در حالیکه قصد پیوستن به داعش در سوریه را داشتند، دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی ترکیه طی عملیات سرکوب عملیات نیروگیری داعش، با این شهروندان خارجی که قصد پیوستن به تکفیری‌های داعش را داشتند، درگیر شدند و دو نفر از شهروندان اهل مقدونیه در حالیکه برای فرار تلاش می‌کردند، زخمی شدند.

طبق این گزارش، مجموع 11 نفر در مقدونیه در سال جاری میلادی به دلیل پیوستن به داعش و نیروگیری برای این گروه تروریست، محکوم شدند. 9 نفر دیگر از جمله که پنج از آنها به ترکیه استرداد شده‌اند، هم‌اکنون در حبس هستند و منتظرند که دادگاهی برای آنها تشکیل شود.

«گیورگ ایوانوف» رئیس‌جمهور مقدونیه اعلام کرده است که 86 مظنون به مبارزه برای داعش در سوریه تحت نظارت قرار دارند.

۱۳۹۵/۶/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...