نسخه چاپی

ابراز نگرانی ایران نسبت به عملیات نظامی تركیه در سوریه

بهرام قاسمی سخنگو و رییس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تداوم حضور و استمرار عملیات نظامی تركیه در خاك سوریه ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر ضرورت احترام همه کشورها به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه اظهار داشت:

اگرچه مبارزه با تروریسم و تلاش برای حفظ ثبات و امنیت منطقه یک اصل غیر قابل تغییر و مهم در سیاست خارجی کشور های صلح طلب منطقه می باشد، اما این موضوع نمی تواند و نباید توجیهی بر نقض تمامیت ارضی و انجام عملیات نظامی در قلمرو کشوری دیگر بدون هماهنگی با دولت مرکزی و بی اعتنایی به حق حاکمیت ملی آن کشور باشد.

بهرام قاسمی تاکید کرد: در روند مبارزه با تروریسم هرگونه توسل به شیوه هایی که بر حاکمیت سیاسی و اقتدار مشروع دولت مرکزی سایه افکند، غیر قابل قبول خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تداوم حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه موجب پیچیده تر شدن اوضاع منطقه می گردد افزود: گسترش دامنه درگیری ها در شمال سوریه منجر به کشته شدن هرچه بیشتر انسان های بی گناه و غیر نظامی می شود و لازم است ارتش ترکیه سریعا اقدامات نظامی خود در سوریه را متوقف سازد.

۱۳۹۵/۶/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...